tisdag 25 april 2023

Det börjar regna, eller gör det det !

Jag snubblade över en artikel inlagt under ett inlägg, en del var skriven av någon på ”Elijah list = Elias lista, en annan av Kenneth Copeland.


Det börjar regna !

Det kommer en andlig översvämning. Gud har lovat det. Han har lovat oss ett utgjutande av Helig Andes kraft som kommer att inbringa den största skörden av själar som någon av oss någonsin har sett. Copeland”

Är det inte märkligt vad dessa personer lovar i Guds namn, och inte tar det slut heller. Det enda som vi är lovade i den sista tiden är ett avfall från den sunda läran, som om möjligt ska få oss på fall om vi inte är observanta. Ett avfall med falska profeter, lärare och Messiaser. (d.v.s. Messias kan vara en som utger sig för att vara Jesus, men än mer troligt är att det är en person smord med en falsk ande, då Messias/ Cristoss betyder smord) Matteus 24 kapitel

Den sluttidens flod som vi alla har väntat oss kommer att bestå av levande vatten som kommer att strömma ut från troende. Den Helige Ande inom oss kommer att vara källan till alla tecken och under och under som profeterna förutsagt. Och när vi ivrigt börjar be förbönens bön, kommer floden av den kraften att börja flöda. Copeland”

Nog har vi en stor flod alltid, med avloppsvatten av värsta sort. Vattnet från den klara källan lyser med sin frånvaro, tack vare all andlig goja som dessa vargar babblar om. Han lovar även att den Helige Ande ska vara källan till tecken och under. Jo jag tackar jag! Men se en källa av tecken och under har vi inte blivit lovade.

Jesus behövde göra under och tecken för att bevisa för det judiska folket att han var deras Messias. Vi å andra sidan har inte blivit lovade att göra under och tecken. Större gärningar Ja, men inte under och tecken. De större gärningar som vi ska göra är att vi ska nå ut med evangeliet till fler personer och länder än Jesus själv gjorde.

Och inte nog med det, förbönens bön ska få floden av kraften att börja flöda. Sånt nonsens! Gud kan göra under och tecken, men det är i så fall för att bekräfta sitt ord, d.v.s. Ordet som är nedtecknat i skriften, Bibeln. Ingenting annat.

Våra böner, vår förbön, är det som kommer att släppa den stora utgjutelsen av Guds Ande. När vi börjar gå samman och ropa till Gud, kommer floderna av levande vatten inom var och en av oss att förenas och bli en flod av andlig kraft på jorden. Copeland”

Hur kan vi få en utgjutelse av Guds Ande i den sista tiden, när det går emot vad skriften själv säger? Likväl köper mängder med människor detta nonsens och för det i sin tur vidare. Jag skulle gärna se en stor väckelse i de sista dagarna, men det är vi inte lovade i skriften, och den är ju vad vi har att hålla oss till.

Även apostlarna varnar för att människor i sista tiden inte ska vilja ha sanningen, utan hålla sig till fabler och myter. 1 Tim 4:7. Att de ska samla till sig mängder med människor som förkunnar det som kittlar deras kliande öron, alltså det som de vill höra inte det som de behöver höra. 2 Tim 4:3-4. Och mycket mera.

Så, fråga, be om en Helige Andes ”gully-water = ravin-vatten” (gör raviner eller djupa kanaler på land). Gå i förbön för utgjutelsen. Gör denna mäktiga flod av andlig kraft till en prioritet i ditt böneliv. Copeland”

Ravin-vatten för mina tankar till rännstensvatten, smutsigt, lortigt, äckligt vatten, och det ska jag be den Helige Ande om? Denna så kallade ”mäktiga flod av andlig kraft” ska jag så göra till prioritet i mitt böneliv? Jag vill inte ha med denna äckliga sörja att göra alls, över huvud taget.

Hur skulle det vara om vi alla letade oss tillbaka till de urgamla stigarna, de som kristna i alla tider har hållit sig på. Men det är ju inte lika roligt, för då finns det ju helt plötsligt regler och förordningar att hålla sig till. Då får vi ju inte köra vårt eget race.

En ogudaktig församling/kyrka som vägrar vara laglydiga. Tiden vi lever i är en tid av uppror. Istället för att ha gudsfruktan, så har vi det motsatta. Men på uppror kommer också straff, har folket ens tänkt på det?

Detta ovälkomna/obehagliga som sprider sig som en löpeld, där vi gör som vi vill och tror att Gud själv kommer välsigna oss om vi beter oss på det sättet. Gode Gud kommer det bli ett hårt uppvaknande för många på domens dag, när de står inför Jesus och får höra; Gå bort från mig ni laglösa/ni som arbetat i orättfärdighet. Matt 7:21-23

Ära vare Gud, det börjar redan regna! Kenneth Copeland”

Eja vore det så, att det endast har börjat regna, men tyvärr har det regnat äckligt smutsvatten från skyn länge, över ett upproriskt folk som har vägrat och fortfarande vägrar böja sig under Gud.

Om vi inte älskar sanningen kommer Gud ge oss över till att tro på lögnen. 2 Tess.2:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar