söndag 30 april 2023

Vilka ger Joakim Lundqvist sitt stöd åt på twitter och instageram ?

 Jag lyssnade på en av de som jag följer som varnade för Mike Todd, vilket gjorde att jag checkade upp ifall denna Mike Todd hade varit i Sverige. Osäker på om han var samma som en Michael Todd, som har varit på Livets Ord, så jag checkade upp detta också, vilket han var.

Detta ledde mig vidare och jag hamnade på Jenetezen Franklin och vilka personer som hade hans stöd, däribland Joakim Lundqvist. Nu är han ju inte längre pastor på LO om jag förstått det rätt. Men Jenetezen har ju precis om Michael Todd och trosrörelsen i största allmänhet, mängder av fel.

Joakims namn var länkat till en sida där det står vilka Joakim ger sitt stöd åt på twitter och instagram. En del hade i alla fall jag full inblick i, andra kanske inte så mycket.

Till exempel visste jag inte att han var styrelsemedlem i Dr Yonggi Cho´s internationella kyrkliga tillväxt. Inte heller visste jag att församlingen hade sin egen institution för högre utbildning, Livets Ord Teologiska Seminarium, mellan 1994 och 2014, som var knuten till Oral Roberts University.

Bland de som har hans stöd finns;

Givetvis Ulf och Birgitta Ekman, och Carl-Gustav Severin.

Andreas och Lina Nielsen, Hillsong Sverige. Här får man även räkna in, numera avsatta Brian och Bobbie Houston, Hillsong Australien. Överhuvud taget Hillsong.

Andy Stanley, som är en av dem som tolkar versen att Jesus omintetgjorde lagen för vår skull, som Jippi Hurra, Vi har nu ingen lag alls, över-huvud-taget.

Bethel kyrkan i Redding Kalifornien, med Bill och han numera avlidna hustru, beni Johnson i spetsen. Givetvis hamnar även Ben Fitzgerald, som ju gick deras övernaturliga skola, och tog hit awakening Skandinavia, på listan. Han står även bakom Awakening Afrika och Europa.

I skaran finns även Elevation kyrkan, med Steven Furtick i spetsen, ytterligare en som precis som Andy Stanley förenar sig i skaran av Hipp hurra, vi har inga lagar och regler alls.



Henry Nouwen

Henry Nouwen som var en Buddist sympatisör, Detta skrev han i sin sista bok;

"Idag tror jag personligen att medan Jesus kom för att öppna dörren till Guds hus, kan alla människor gå genom den dörren, oavsett om de känner till Jesus eller inte. Idag ser jag det som min uppmaning att hjälpa varje person att göra anspråk på sin egen vägen till Gud." —Från ”Sabbatical Journey = Sabbats resa”, Henri Nouwens sista bok sida 51, 1998 års inbunden upplaga”

Nouwen var katolsk präst och teolog, och detta är vad han trodde på;

"Läror av demoner, oavsett hur trevliga, hur charmiga, hur hängivna till Gud de låter, om de förmedlar att allt har gudomlig närvaro (allt är ett), så är det läror av demoner. Detta är tydligt kätteri, för det skulle vara att säga att Satan och Gud också är ett. Om det som Henri Nouwen förkunnade är sant när han sa:

"Vi kan komma till full insikt om enheten i allt som är", då är Jesus Kristus och Satan också förenade. Det, min vän, är något som bara är en demonisk ande skulle lära!"

John och Carol arnott från Toronto Airport, som startade den vidriga skrattväckelsen. Vet inte om den fortfarande pågår, men de håller i alla fall numera på med att ligga och blötlägga sig i anden.


Jenetezen Franklin, Israel Houghton, John oxh Lisa Bevere, Oral Roberts universitet, Perry Nobel, Reinhard Bonnke, Rick Warren, Robert Morris, T.D. Jakes, TL Osborn, Todd White. Med många många fler. Vill man se den lista som personen ställt samman, så finns den på länken under.

https://narconnections.com/joakim-lundqvist-endorsements/

Det som skrämmer mig mest är att Henry Nouwen är med i listan. De andra förvånas jag inte av, då ju LO länge har tillhört NAR gänget, och inte enkom TR.

Det är sorgligt när de som kallar sig pastorer inte kan urskilja vad som är sann och falsk kristendom. Men vi lever i en tid med stort avfall. En tid när många skriker om väckelse, men inte har ett begrepp om att Gud måste tillbes i ande och sanning, och att utan det så kan det inte bli en sann väckelse.

När jag var ung så sa de vuxna, visa mig dina vänner så ska jag säga vem du är. Och det gäller även här. Vi kan se på en person och vilka vänner eller personer som han / hon stödjer, vem personen är. Håller man sig i sällskap med såna som inte kan utlägga skriften på ett korrekt sätt, så kan man nog utan tvekan säga att personen själv är lika blind som de han / hon umgås med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar