söndag 12 maj 2019

Jesus var en trollkarl och Bibeln en magibok.


Jesus var en "trollkarl", Bibeln en "magibok", säger kristna häxor före första årliga konventionen!


Den första årliga kristna häxkonventionen har gått av stapeln i Salem, Massachusetts, i april och kommer att innehålla internationellt erkända profet Calvin Witcher som instämmer med konventets värd i att Jesus var en ”trollkarl” och Bibeln en "magibok".



Rev. Valerie Love, kraften bakom evenemanget som beskriver sig som en praktiserande kristen häxa och en ordinerad minister i andlig medvetenhet, lanserade nyligen förbundet Kristna häxors mystiska skola för att hjälpa kristna att närma sig magi, vilket kritiker fördömer som "farligt ." Hon insisterar på att det inte finns något fel med tanken på kristna som utövar magi trots bibliska varningar mot det.



I en utökad diskussion med Witcher för ungefär två månader sedan om att förena praktiserandet av häxkonster- och kristendomen, sade Witcher, vars hemsida säger att han "ger Guds budskap till mänskligheten genom kraftig undervisning och träning, så att icke-traditionella anhängare kan höra den gudomliga rösten av hopp, "Bibeln är en stor bok av trolldom ".



"Bibeln är en stor bok av trolldom”. Du kan bokstavligen inte komma förbi det. Du kan inte komma förbi det faktum att Jesus var en trollkarl. Det finns ingen chans, sade han.
Tillfrågad om att utarbeta vad han menade med sitt uttalande pekade Witcher på mirakel från Jesu vuxna tjänst som tydliga exempel på trolldom.



"Du pratar om trolldom i dess grundläggande förståelse, det är egentligen bara att kunna ändra det naturliga genom övernaturliga medel. Så enkelt är det. Det är en alkemisk process. Det är att säga att du förvandlar vatten till vin. En-två fiskar och fem bröd, matar mängder av folk - absoluta trolldomsformer. på vatten definierade det naturliga rikets lagar som styr detta fysiska plan. Det är alla verk av trolldom. Magi är helt enkelt bara att använda rekvisita för att göra det", hävdar han.



"Du pratar om att hela tjänsten Jesus hade som vuxen är allt magi, allt trolldom. Även om vi bara säger "Jesus." Varje speciellt mirakel Jesus gjorde utmanar de mänskliga lagarna, trotsar universums och världens lagar. Så ... du kan inte riktigt prata om att vara en Jesus följare utan att göra vad han gjorde, vilket är magi. "



Love avslöjade tidigare att hon "föddes som häxa" men tvingades kväva sin identitet som Jehovas vittne från åldern 4 till 30 när hon äntligen lämnade "kulten".
Hon berättade för Witcher i sin konversation att hon inte lärde sig hur man gör de saker som Jesus gjorde som att uppväcka människor från det döda, trots att Kristus förklarade att de som följer honom skulle göra större verk än han gjorde i Johannes 14:12.




Den första kristna häxkonventionen kommer att hållas i Salem, Mass. Från 15 – 21 april 2019.










"Sannerligen säger jag dig, den som tror på mig, de verk som jag gör, det gör han också; och större arbeten än dessa skall han göra; för att jag går till min Fader, säger skriften. (hennes citering)



Witcher, som beskriver sig som en troende i Kristus som fortfarande talar i tungor från sin bakgrund i pingstkyrkan, sa att Skriften har "hemsökt mig" och är överens om att de båda fortfarande arbetar för att komma upp till Jesu nivå.



"Min bakgrund i pingströrelsen ställde mig verkligen på en bra grund. Vi hade verktyg. Vi gjorde smörjande oljor, bönedukar, demonologi (=studie om demoniska läror) undervisades mycket regelbundet åtminstone i mina kretsar. Så dessa samtal var inte konstiga. Vi pratade om andens gåvor ... att gå över till magi var en mycket lätt steg att ta. ... Det enda som det gjorde var att utöka den speciella kraften utanför den särskilda övningen ", sa han om sitt fulla inträde på magiområdet.



Bland de ritualer han och hans samfund har genomfört sa han "penga- magi" och "avvärjande av väsen” som vi inte nödvändigtvis ville arbeta med under den aktuella tiden.



Love säger att hon tror att "det är bara naturligt" för kristendom och häxkonst att integreras medan Witcher argumenterar för att kyrkans ledare undervisar emot det för att hålla människor som "slavar".



"Det intressanta är att mestadels när människor kommer mot magi, trolldom, mystik, ockult, vad än det heter, New Age samfund ... de kommer egentligen inte riktigt mot Bibeln eftersom bibeln ärligt talat inte undervisar det, när du förstår det och bryter ner det i sina beståndsdelar, säger han. "Bibeln är inte mot magi. Bibeln är en magisk bok. Bibeln är en grimoire ( en bok av magiska trollformler och åkallan) rätt och slätt".



Han argumenterade för att människor fullt ut ska kunna uppskatta kraften i Johannes 14:12, de behöver förstå mystik som "helt enkelt bara är absorption (insugning av /upptagning med vilket egentligen betyder en förening med)med det gudomliga."



"Vi tror att vi är ett med Anden, vi är inte bara en utstrålning/strålglans eller förlängning av Gud, vi är som det är. Alla kristna är mystiker, särskilt karismatiska [för] det undervisades alltid att jag och min far är ett. Vi är ett med Anden. Vi är Guds barn. Vi är den Allsmäktiges barn. ... Det finns ingen skillnad mellan mig och Fadern. Det finns ingen skillnad mellan mig och Jesus, "sa han och hävdade att" du kommer aldrig uppstiga till en nivå som du inte tror du kommer att uppnå. "




R.C. Sproul, avliden teolog och grundare av Ligonier Ministries, tog tidigare tolkningen av Johannes 14:12 i ett blogginlägg och hävdade att kristna som tror att det finns människor på jorden som utför större verk än Jesus lider av en "allvarlig illusion".
"Det finns många idag som tror att det finns människor som löper runt den här världen just nu som utför större mirakel, utför mirakel i större överflöd och faktiskt gör mer otroliga handlingar av gudomligt helande än Jesus själv gjorde. Jag kan inte tänka på någon mer allvarlig illusion än det, att någon faktiskt skulle tro att de har överskridit Jesus när det gäller de verk han har gjort. Det finns ingen som kommer i närheten av det arbete som Jesus gjorde ", skrev han.



"Om Jesus menade att människor skulle göra större mirakel än han utförde i avsikt att visa mer makt och mer förvånande saker än han gjorde, så blir det självklart ett av de verk som Jesus misslyckades med att utföra var profetera en sund profetia, för det hände bara inte. Ingen överskred Jesu verk. Det är det som får mig att tro att det inte är vad han menade. Jag tror att han använder termen "större" på ett annat sätt, " argumenterade Sproul.



"Om du tittar på förteckningen ser du att det var den kristna kyrkan som gick i spetsen för avskaffandet av slaveri, slutet på den romerska arenan, hela begreppet utbildning, begreppet välgörande sjukhus och barnhem och en mängd andra humanitära aktiviteter. Jag tror personligen att det var vad Jesus menade när han talade om större verk, " tillade Sproul.



I en video denna månad som främjar den första årliga kristna häxkonventionen som hålls den 15-21 april, säger Love att Witcher kommer att undervisa på deras mysteriska skola samt att få ett "krafthus ord".



4.45 lång https://www.youtube.com/watch?v=Os8HsogDT5I

Har inte sett den långa
48.36 lång https://www.youtube.com/watch?v=QG_80lLh4d8

Hon sa att den sista dagen, påsksöndagen, kommer häxorna också att samlas för sin första kyrkliga gudstjänst.



"Söndag morgon, uppståndelse söndag. Påsksöndag, den första någonsin som vi någonsin har gjort, kristna häxor kyrko-gudstjänst. Och detta är förmodligen hjärtat av hela konventet för mig. Ta med dig ett ord från prästen Valerie Love vid en kristen häxkyrka, "sa hon. "Vi har musikaliska gäster som du kommer att älska och vi har all inspiration och ett kraftfullt ord, speciellt för kristna häxor, åh min Gud!"



En rapport i ”The Christian Post = den kristna posten” i höstas framhävde den astronomiska tillväxten av självidentifierade häxor i USA



PS

Jennifer LeClaire, grundare av Jennifer LeClaire Ministries och regissör vid The Awakening House of Prayer i Florida som har spårat den kristna häxans rörelse i flera år, har varnat för att blandningen av häxa och kristendom är "farlig" och sade att rörelsen växer .



"Den här säsongen har jag sett en uppkomst av kristna som praktiserar häxkonst. Eller kanske är de inte kristna alls. Jag kommer inte att döma någons frälsning, men när människor i kyrkan släpper ut förbannelser, ber emot dig och utför orätt fasta för att förgöra dig, Andens frukt saknas tydligt, "skrev hon i höstas. "Galaterna 6 listar både Andens frukt och köttets arbete. Häxor är bland dem. Men det finns en högre grad av häxkonst som vissa så kallade kristna slår in och det är farligt."
DS

https://www.christianpost.com/amp/jesus-was-a-sorcerer-bible-a-book-of-magic-say-christian-witches-ahead-of-first-annual-convention.html?__twitter_impression=true



Jag börjar kanske i fel ände här, för jag börjar med att kommentera slutet som jag satt Ps framför. Till att börja med är Jennifer LeClaire en falsk profetissa, som tar bra betalt för sina nonsens saker som hon undervisar, så att ens låta det hon sagt stå med, var något jag först var tveksam till, MEN i meningen som följer så ser vi exakt hur vilse ute hon är, vilket är varför jag lät allt vara kvar. Hennes hänvisningar angående kristna häxor är farligt, ja det är sant, men här kommer det som verkligen skiner som ett ljus på en stake som hon inte alls ser igenom; ”Eller kanske är de inte kristna alls, jag kommer inte att döma någons frälsning
Nej Häxor är inte kristna alls. Vi är förbjudna att hålla på med häxkonst, läste hon sin bibel och förstod vad som står där så skulle hon veta detta. Häxkonst är från Satan själv, och då vi inte kan ha både Guds ande och satans i oss på samma gång, så kan de inte vara kristna alls, och därmed inte frälsta alls, utom till en annan ande.
Som alla falska profeter / lärare så blandas det in lite sanning, det är det som gör dem så farliga. Nog om de biten.



Går jag då över på hela biten med kristna häxor och konventet, med speciellt påskmöte och allt, så blir man så bedrövad över detta. Här har vi en som vuxit upp i pingst som ska hålla föredrag och dela ut ett ”krafthus ord” och en som har rötterna i Jehovas Vittnen, som står i spetsen för detta spektakel, och som sorgligt nog inte vet bättre, utan båda tror att häxkonst och kristendom kan och ska gå hand i hand. Hur sorgligt är inte det.



Mina tankar vandrar vidare till Todd White och hans möten med häxor, där han i ett av fallen fick de tre (om jag minns rätt) av häxorna att förena sig i bön för den fjärde. Där han talade först och de sedan repeterade samma fraser i det de befallde sjukdom att vika från sin häx-syster som var sjuk (tumör om jag minns rätt).



Vilket ansvar det är som ligger på den som förkunnar en lära och hur lätt det kan leda helt galet. JV vet vi är galet ute, så Love som hon kallar sig, kan ju inte fått mycket sunt i sig alls, men pingstpastorn som kunnat undervisa så in i bäng galet att denna man anser Bibeln vara en Magibok, full av magiska spådomar och saker som vi kan använda i åkallan, ruggigt värre.



Väljer att ta ut lite från texten ovan;
Johannes 14:12 mystik"helt enkelt bara är absorption (insugning av /upptagning med vilket egentligen betyder en förening med)med det gudomliga."

"Vi tror att vi är ett med Anden, vi är inte bara en utstrålning/strålglans eller förlängning av Gud, vi är som det är. Alla kristna är mystiker, särskilt karismatiska [för] det undervisades alltid att jag och min far är ett. Vi är ett med Anden. Vi är Guds barn. Vi är den Allsmäktiges barn. ... Det finns ingen skillnad mellan mig och Fadern. Det finns ingen skillnad mellan mig och Jesus, "sa han och hävdade att" du kommer aldrig uppstiga till en nivå som du inte tror du kommer att uppnå. "



Här ser vi klart New Age skina igenom, idén att vi är ett med Gud. Men det är inte vad som menas med att vara ett med. Det handlar inte om att vi är små gudar som trosrörelsen säger, eller gudar som New Age undervisar om. Att vi är ett med betyder att vi har samma sinnelag, vi tänker och agerar som Gud tänker och agerar. Precis som våra barn efterapar det vi gör och säger, vilket gör dem till ett med oss, på sätt och vis. Det finns stora skillnader mellan oss och Jesus och oss och Fadern, för där de var/är perfekta, men vi är det inte. Ingen av oss klarar sig utan att falla på ett eller annat sätt. Vi kommer därför aldrig heller att kunna uppnå den nivå som Jesus nådde upp till, enligt New Age tankesätt.



I förlängningen har vi även en aspekt som vi behöver tänka på, vilket är att med såna som ska sägas leda oss som; Jennifer LeClaire som inte förstår att dessa inte är frälsta, och Todd White som helt klart skulle kunna ställa sig bakom detta, då han ju själv tillsammans med häxor bett och befallt sjukdom att lämna en annan häxas kropp, så kan detta vara början på en riktig epidemi.
Vi kan tänka, jaja, det är ju i knäppa USA, de har gått så långt i galenskapen, men det har inte vi; Problemet är att mycket av det som kommer från USA har vi importerat, vare sig det är Latter Rain, Trosrörelsen, IHOP, Vineyard, Hillsong (visserligen från Australien) m. fl. och inte minst då Awakening, så att detta mycket väl kan bli nästa grej som kommer införlivas i kristendomen är inget som kan uteslutas.



Dag för dag numera så ser vi den ena saken efter den andra som inte hör hemma i kristendomen, men som på något vis lyckas leta sig in och bli förklarad rumsren. Det är planen med Vattumannens tidsålder, New Age eran, alla ska bli ett. Det är en nödvändighet för att Antikrist ska kunna infinna sig på scenen. Gränserna suddas ut ! Det gäller verkligen att vara vaksamma i den här tiden. Oändligt mycket mer än vi tror och förstår har smugit sig in i kristenheten från New Age.



En term som smugit sig in är ”Guds Dröm” hela idén kommer från New Age början på 1900-talet, idag är det accepterat som ett kristet tema. Även Livets Ord har predikningar under temat utlagda på YouTube. Så om vi tror att USA är de enda som hämtar in från New Age då är vi fel ute. De ligger bra lite före oss, det är allt. 





En av de återkommande talarna på Livets Ord; Lisa Bevere gav öppet rekommendationer till människor att läsa The Butterfly Box, en bok skriven av en New Age författare, och hon var ingalunda ensam inom de kristna cirklarna där.








Ben Fitzgerald även han en som återkommer till Livets Ord, Han har gått på Bethel Redding´s skol för det övernaturliga (vilket ska vara en bibelskola) de idéer han har hämtat där är fullt av ockulta saker.  







Hans föräldrar har startat Christalignment vilket egentligen är tarotkort läsning, fast utformat att se kristet ut. Vilket han själv anser helt ok. Han blev faktiskt vansinnigt arg när någon gick emot hans föräldrar och korrigerade dem och sa att det de höll på med var häxkonster, att detta inte hade något som helst med Bibeln att göra. 








För den som vill läsa om varför det är fel med det ockulta, så finns det här Jesus kontra det ockulta
https://monalola62.blogspot.com/2019/05/jesus-kontra-det-ockulta.html


Har New Age redan fått fäste i Svenska församlingar? JA! Så vi bör se upp.

Tillbedjan och sökandet av övernaturliga krafter annat än hos Gud fanns redan från början. Satan har använt trolldom för att hindra människor från att finna helig andlighet endast hos Gud. Han använder trolldomar som medium, horoskop och spel för att locka människor bort från Gud och mot en kraft som ger självupplysning. Bibeln talar ofta om följderna av att följa falska avgudar och lögn. Läs skrifterna nedan för att bättre förstå vikten av att endast söka Gud.



Leviticus 19:31
I skolen icke vända eder till andar som tala genom besvärjare eller spåmän. Söken icke sådana, så att I bliven orena genom dem. Jag är HERREN, eder Gud.



Revelation 21:8
Men de fega och de otrogna, och de som hava gjort vad styggeligt är, och dråpare och otuktiga människor och trollkarlar och avgudadyrkare och alla lögnare skola få sin del i den sjö som brinner med eld och svavel; detta är den andra döden.



Galatians 5:19-20
Men köttets gärningar äro uppenbara: de äro otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, trolldom, ovänskap, kiv, avund, vrede, genstridighet, tvedräkt, partisöndring, missunnsamhet, mord, dryckenskap, vilt leverne och annat sådant, varom jag säger eder i förväg, såsom jag redan förut har sagt, att de som göra sådant, de skola icke få Guds rike till arvedel



Deuteronomy 18:10-14

Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri, ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda. Ty en styggelse för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana styggelsers skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig. Du skall vara ostrafflig inför HERREN, din Gud. Hedningarna som du nu fördriver lyssna väl till sådana som öva teckentydning och trolldom, men dig har HERREN, din Gud, icke tillstatt sådant.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar