torsdag 4 april 2019

Ritningen för världens avfall


Ritningen/Planen för världsvitt avfall, avslöjat av Bethel kyrkan.

Ve er ni skriftlärde och fariséeer. Ni skrymtare som far omkring över vatten och land för att göra en proselyt, och när någon har blivit det, gör ni honom till ett Gehennas barn, dubbelt värre, än ni själv är. Matt 23:15 Sv 1917
Ja ve er hycklare, för ni gör vad som helst för att få någon omvänd, men sedan förvandlar ni honom till en helvetets barn, dubbelt värre än er själva. Levande bibeln.


Trots NAR-systemens komplott/ planer och deras drömmar om global dominans genom en viss esoterisk upplevelse av väckelse, så lovar bibeln endast avfall i tidens slut, då mängder ska lämna de sunda doktrinerna/ lärorna bakom sig, i strävan efter en gud som de skapat till sin egen avbild. En gud som vill ha dem alla friska och rika och omedvetna till saker som synd och ånger. En gud som bekräftar sin gudom för dem genom demoniska tecken och under som vi redan har sett välla in över kyrkorna/ församlingarna idag. En gud som försäkrar dem att de är på väg till himlen trots att de är världsligt fokuserade. En fejkad fromhet som endast finns genom fullständig köttslighet iklädd ett spår av kraft, men som saknar den Gud som verkligen kan ge det. Vi ser detta avfall runt oss. Precis som Ren och Stimpy, försöker detta avfall att ta över världen åt den falska Jesus som de marknadsför. En slarvig agape jesus som talar om kärlek som på sena 1960-talets hippie, från San Francisco som överlåter bibeln till de "religiösa" människorna. När vi läser Matteus 7 och ser de som står inför Jesus förvirrade angående hur Han aldrig kände dem, DETTA är vilka det är och det kommer att bli många av dem älskade. Smal är vägen och få är de som hittar den.

För dem som undrar hur det stora avfallet kommer kunna uttökas till sådana proportioner har svaret alltid gömt sig i tydlig syn. Eftersom vi tenderar att titta på falska lärare som en del av kyrkan inser vi inte att de är fordonet för frigörandet av detta avfall. Ännu sorgligare, eftersom de kontrollerar majoriteten av predikstolarna, satellitkanalerna och radiostationerna som är reserverade för "kristna" aktiviteter, det gör deras räckhåll oändligt och deras iver är oöverträffade. Men som John Calvin en gång spydigt sa, iver utan kunskap är som ett svärd i händerna på en galning. Den ändamålsenliga modellen av kyrkans tillväxt är enstaka fokus på metastasering och sålunda sprider denna cancer sig snabbare än sanningen någonsin kan. I morse kom jag över en kort artikel på Charisma News, länkad ovanför, som avslöjar planen för den stora globala utbredningens spridning. Författaren avslöjar förstår ordningen för vad han tror kommer att bli en väckelse. Hans avsikter är irrelevanta som vi ser från nyckel verserna idag. En av de domar som Jesus uttalar över fariséerna är att de är så nitiska/ ivriga att sprida sina cancerliknande lärdomar att de inte kan se att detta bara sprider kättare så långt världen sträcker sig och att dessa falska omvända är helvetets söner i dubbel bemärkelse, precis lika sig själva! Varför två gånger? Eftersom de falskt omvända är ännu svårare att nå eftersom de tror att de redan är frälsta. Så låt oss diskutera tillsammans igen och se denna plan avslöjas inför våra ögon.

"Mycket har skrivits och profeterats om nästa stora uppvaknande i Amerika. Men är vi redo för en enorm skörd av själar?" - Charisma News

Först av allt, låt oss aldrig förlora synen på att de människor som omfamnar falsk lära verkligen är mycket nitiska/ ivriga. Deras strävandenl vore lovvärda om deras doktrin var korrekt men naturligtvis skulle korrekt lärdom få dem att inse att deras strävanden är obibliskt. Självklart vill vi att så många som möjligt ska komma till Herren, men himlen gläder sig när endast en syndare ångrar sig för en anledning. Mycket har skrivits och profeterats om detta stora uppvaknande i Amerika, men det är självklart falska profeter, älskade. Det här är NAR´s -drömmar om väckelse och att påverka kulturen i en utopisk kristen teokrati. Varje objektiv person ser hur löjligt det här är, eftersom Amerika driver längre och längre bort från Gud till stor del på grund av den avfallna kyrkans inflytande och hyckleri. Kanske är den första "tecknet" här, önskan om en enorm skörd av själar. Vad de inte inser, precis som fariséerna före dem, är att vinna själar till en falsk lära får människor bort från Kristus. Detta är den första plankan i plattformen för sluttidens stora avfallen. Man behöver inte ifrågasättande att de riktar sig mot ett stort antal omvända och i processen kommer de att göra dem alla till helvetets söner i dubbel bemärkelse, värre än de själva är.

"Michael Brodeur, en instruktör vid Bethel School of Supernatural Ministry och grundare av pastorscoach.com, säger nej. Evangelisten Leonard Ravenhill sade det bäst, när han sa att, säger Brodeur:: "Anledningen till att Amerika inte har den fulla väckelsen vi villha är att vi är nöjda att leva utan det." - Charisma News

Så källan bakom denna uppmaning till en miljardskörd av själar, är en lärare på en av de mest kätterska skolorna på planeten. Bethel är en virtuell avloppsbrunn av falsk undervisning och deras skola i det övernaturliga "lär" de ovetande att kopiera andras karismatiska gåvor. Jag säger ”kopiera” eftersom de faktiskt inte kan lära ut, vad bara Gud allsmäktig väljer att ge ut. De lär dem att lyssna på deras ogudaktiga bedrägliga hjärtan, och vad helst som poppar upp sägs komma från Gud. De lär ut kunskapens ord, som Shawn Bolz praktiserar genom sin ”smart phone”. Citatet av Ravenhill skulle få honom att vrida sig i sin grav. Vad Ravenhill antydde var att den amerikanska kyrkan gillar status quo. De gillar synden och överskottet av Sodom och vill inte störa det på allvar. Brodeur använder det här för att främja sin kätterska känsla av väckelse, som Leonard Ravenhill solklart skulle ha bestridit.

"Med andra ord, det måste finnas djupare desperation i vårt hjärta", berättade Brodeur för doktor Steve Greene på en episod av ”Greenelines” på Charisma Podcast Network, nyligen. "Desperation måste komma ifrån förståelsen att trots att Gud gör fantastiska saker i vår generation, ser vi fortfarande inte de genombrott vi har bett om på så många områden. Desperationen hos många troende är helt enkelt inte där. " Brodeur, som ber om och arbetar mot en miljardskörd av själar över hela världen, säger att det börjar i den lokala kyrkan. Pastorer måste skapa en Andefylld miljö för att mobilisera varje medlem i sin församling. Genom pastorns coach lär Brodeur 1.600 pastorer att göra just det. - Charisma News

Ja, du läste det rätt. Michael Brodeur marknadsför sina tjänster för att undervisa pastorer hur man ska replikera hans kätterier i sina egna kyrkor/ församlingar. Det kommer att leda till mer anda ledda kyrkor, men det kommer inte att vara den Helige Ande som leder dem och detta är plank två i plattformen för den sista tidens stora avfall. Fler och fler kyrkor kommer att falla in i dessa karisma-galningars mönster som i Bethel. Fler människor kommer rulla runt på marken skrikande shaka baba! Målet är att lära dem att mobilisera varje medlem i sina församlingar för att ansluta sig till spridningen av denna cancer över hela världen - vilket är den tredje plankan. Först sätter du visionen för global dominans. Därefter tränar du intet ont anande pastorer som redan omfamnat syftet med dessa ändamålseniga kätterier att replikera denna vision och för det tredje har du fokus på att utveckla alla samhällsresurser för att uppnå dina globala drömmar. Detta är ritningen för hur den avfallna kyrkan kommer att leda vägen till den globala avfällighet som bibeln talar om. För sista stycket dyker vi lite djupare:

"Det som vi måste förstå är att kyrkorna inte bara är avsedda för söndagsmorgontjänster, säger Brodeur. "Vi måste tänka på hur vi gör kyrka." - Charisma News

Så vi kommer till det grundläggande kätteri som NAR lär ut. Den att kyrkan/ församlingen är avsedd för de förlorade. Du kanske vill sitta ner för den här älskade, men det här är inte sant. Apg 2 lär oss att kyrkan är avsedd för de heliga. Det är så vi matas och växer upp till Kristi fullhet. Vill vi att de icke frälsta ska besöka oss? Givetvis, för att de förhoppningsvis kommer att höra evangeliet och det är det enda som kan rädda dem. Att ge kyrkan till de förlorade är dock meningslöst, eftersom Guds saker fortfarande är dårskap för dem. Det är därför du ser så mycket köttslighet och sekularism i kyrkan idag - det är det enda sättet att dra in och behålla de ofrälsta. Till vilken kostnad? Du omvänder dem falskt eftersom du inte presenterat det sanna evangeliet och du svälter dina får i processen. Vi måste ompröva kyrkan/ församlingen genom att evangeliet måste vara närvarande varje vecka. Brodeur och NAR försöker ta bort Guds design och ersätta det med ett falskt evangelium för att producera fler falskt omvända, som kommer att genomsöka jorden för att skapa fler omedvetna söner till helvetet.

Vi behöver en reformering av den lokala kyrkan för att mobilisera varje medlem enligt deras Gudagivna öde och kallelse - Charisma News

Detta är den fjärde plankan i planen. Det kommer i bäst fall, att vara att motivera getter till att göra fler getter, så du säljer dem det ändamålsdrivna livet. Du övertygar dem om att detta är deras övernaturliga öde. Tanken att Gud har gett alla i kyrkan/ församlingen det exakta samma dröm-grejset till att gå och sprida kätteri mot jordens ändar, är uppenbarligen inte bibliskt stödjande. Ibland är vad vår Gud, anser som "ändamålsenligt", att vara en god kristen, där vi är. Att vara den bästa makan vi kan vara, eller att vara den bästa föräldern vi kan vi vara, eller att vara den bästa medarbetaren kan vi vara.

När vi gör det gör vi varje enskild medlem till en reproducerare eller en lärjungs-makare, inte bara en lärjunge. Det är vid den punkten där vi kan påbörja en massiv skörd. "" - Charisma News

Den gnagande frågan är, en skörd av vad? Denna ritning är ambitiös och nitisk, men den är grundad i falsk teologi, drivs av falska profetior och levereras av falskt omvända. Det kommer bara att resultera i en sak älskade och det är den sista tidens stora avfall. Ta inte detta som en ”lugn-piller”. Sanningen är alltid avslöjande och ofta kommer tillväxt bara genom smärta. Budskapet är inte hopplöst. Vi håller nycklarna till den allsmäktige Guds rike i våra händer, när vi hämtar bibeln. Det behövs inte falska tecken och ljugande underverk. Det behövs inte en armé av förlorade, som berättar för dem de hittas. De behöver inte drivas av syfte, eftersom det är syftet. Det är början och slutet. Det är Jesu Kristi evangelium och om vi fortsätter att predika det troget, medans Michael Brodeur seglar till jordens ändamål som en galning svängande sitt svärd, kanske vi kan se en själ blir frälst och om vi tystnar våra upptagna liv tillräckligt länge, kan bara höra ljudet av hela himlen som glädjer sig över den förlorade som har kommit hem.
Reverend Anthony Wade -- April 3, 2019




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar