lördag 20 april 2019

John Crowder och Mystiska Skolan


SVERIGE
Mystiska Skolan kommer till Stockholm
John Crowder
May 17-19, 2019



Vår mystiska skola är en intensiv tre dagars kurs med fördjupad instruktion, aktivering och hand- överföring med John Crowder. Dessa djupare kurser i kontemplativ, övernaturlig kristendom är inriktade på en miljö av mindre grupper, med begränsad registrering, för att främja en atmosfär av intimitet, personlig profetia och kraftfull överföring. Det kommer att finnas gott om tid för frågor och svar, med sessioner som körs 6-8 timmar varje dag. Din morgon lämnas som ledig tid för bön, blötläggning och reflektion. I dessa kurser får du ett bibliskt nåd-perspektiv på:

* Arbeta/fungera i Trans, Hänryckning och Extatisk bön
* Uppleva Fysiska Fenomen av Mystik
* Aktiveras i kreativa mirakler, tecken och underverk
* Förstå vår tillgång till nya skapande verkligheter
* Ett historiskt nätverk av mirakelarbetare och mystiker
* Aktivering i Siar Riket, Profetia
* Ta emot Öppna Himlar och Avslöjande Förståelse
* Träda in i och Manifestera Ära/ Härlighet Riket.
Dessa skolor är ett äktenskap med övernaturlig erfarenhet ingjuten med ett skandalöst, livsförändrande nåd-meddelande om korsets färdiga arbete! Allt rotat i en obeskrivbar glädjeatmosfär, när vi dricker djupt av evangeliet.

https://www.thenewmystics.com/Articles/1000147429/Home_Page_of/Upcoming_Events/See_All_Events/Mystical_School_Sweden.aspx?redirected=1


Detta är kristendom i New Age förpackning. Så se upp gott folk. Han som har grundat detta John Crowder, det första jag såg av honom efter han blev så kallat ”frälst”, är att han promotade på videor; Toking in den Helige Ande (toking = uttryck som används av de som röker Cannabis och liknande) och att skjuta upp den Helige Ande i armen (som knarkare gör när de skjuter upp en sil heroin i armen) Då var han flumpetter nummer ett och alla torde kunnat se hur galet ute han var. Men det var då det.


Nu är han helt annorlunda, ett städat yttre, mycket av det han säger och gör ser sunt ut, vilket gör honom mycket mer farlig än han var förut. Går man till hans webbsida och läser vad de tror på, så låter det helt sunt, reagerade möjligen kanske på någon liten småsak. Webbsidan heter ”Sons of Thunder = Åskans Söner” det enda som man egentligen kan reagera på där är namnet på dessa kurser som kallas ”Mystiska Skolan” vilkens innehållsförteckning finns högre upp.


Läser man länken till ”Var kan jag finna Gud?” så är det samma där, väldigt mycket av det låter sunt. Han förklarar lätt och ledigt, på ett sätt som alla kan förstå. Den tanke som slår mig är att han lagt ner otrolig tid på att förklara saker som de flesta inte ens bryr sig om att göra. Skulle han vara sund, så skulle han vara ett otroligt redskap för Gud.
Det lilla jag reagerade på, på en lång sida av ”Var kan jag finna Gud?” är småsaker, under titlarna där. Lägger in det som jag reagerade på inunder.


Jesus kom för att förlåta och förvandla dig
Lämnade ensamma i våra synder var hela mänskligheten avsedd att falla ihop i sömmarna. Det är vad helvetet handlar om. Helvetet är inte Guds hämnd på onda människor som de arga religiösa typerna säger. Nej helvetet är snarare hur vi själva bäddat vår säng, genom våra egna stygga val. Helvetet är inte goda nyheter. Den riktigt bra nyheten är att Jesus kom för att förstöra vårt syndiga leverne och helvetet. Han kom för att ge oss en fribiljett till himlen. Och ännu bättre kom han för att sammanföra våra liv här och nu med Hans vänskap och närvaro ... Guds egen vänskap. Jesus Kristus dog för dig på korset
Jesus överbryggde separationen mellan Gud och människan på korset. Du var aldrig riktigt skild från honom, men du "tänkte" du var ... Bibeln säger att vi en gång var "alienerade från Gud och var fiender i vårt sinne på grund av vårt onda beteende". (Kol 1:21). Jesus kom för att rensa upp våra rädda sinnen och för att visa att Gud alltid har varit FÖR mänskligheten, trots vårt onda beteende.


Av det lilla jag hunnit läsa av hans artiklar, så ser jag inte många fel alls, vilket gör honom svår att diagnostisera. Men visst, de finns där.
The Keyroom of Heaven (= Himmelens nyckelrum) är ett gyllene undantag, men den artikeln är från 2005, vilket torde vara runt flumperioden i hans liv. I denna berättar han om hur han blev tagit någonstans i det övernaturliga riket och såg en nyckel uppifrån, som visade sig vara ett stort hus i form av en nyckel, och i den fanns nycklar till olika rum i det övernaturliga riket. Man kunde ta sig dit når och hur som helst. Men första strävan skulle vara umgås med Jeus, inte jag uppleveser.
The divinity of Men (= människans gudomlighet) här finns idén att vi är Guds barn, även om han inte rakt ut säger att vi är små gudar som t.ex kenneth Hagin, Benny Hinn och Joyce Meyer, med flera gör.
As coinheritors with Christ, we like Him have dominion over all things, over the vast cosmos – and one day we shall fully manifest the reality of this dominion. =
Som arvatagare med Kristus, har vi, såsom Honom, herravälde över allting, över det stora kosmos - och en dag kommer vi fullt ut att manifestera verkligheten av detta herravälde.
Imortal Glory Aligning the Natural Order (= odödlig ära justerad till ursprunglig ordning)
När vi vet vem vi är, genom att titta på Honom,manifesteras likheten vi har med Honom, inom oss. Vi är manifesterade till Hans påtagliga närvaro i tro, som redan är latent inom oss.


Jesus sa aldrig någonting dåligt om pengar eller den naturliga ordningen - han ville bara bota oss från avgudadyrkan, av det. Vi är skapade för att vara välsignade och att styra och regera i livet.
Lite välfärdsevangelium lyser igenom, men det är verkligen nedtonat.


Helt klart är att han börjat studera en del teologi och även kyrkofäderna, även börjat läsa bibeln i sammanhang. Om detta kommer påverka honom i rätt riktning, eller fortsätta få honom mer och mer på avvägar, är svårt att säga. Vi vet alla att för Gud är ingenting omöjligt. Men ju mer jag försöker sätta mig in i hurdan han är idag, desto mer förbluffad blir jag över hur mycket han förändrats. Kan jag tillskriva det hans verkliga nit (som det verkar) för att sätta sig in i saker, eller ens Guds sätt att arbeta med honom? Tveksamt, och inget jag törs säga rakt ut, tiden får helt enkelt utvisa. Det jag kan på rak arm säga är att han har gått från extremernas extrem, värre än Bill Johnson och hela Bethel Redding sammanslaget, med sin skjuta upp heliga Ande i armen och Röka på bebisen Jesus, till en som börjar se ut och verka sund, om det inte vore för mystiken. Faran med att just sätta sig in i kyrkofäderna är ju att Katoliker (och även Ortodoxa till viss del) har med mystik. Och den här villfarelsen är klart mycket mer förförisk och farlig, då mycket ser så rätt ut.


Det är när man börjar lyssna på hans videor som kallas ”Jesus Trip”, som det syns tydligare att han är fel ute. Men även här har vi numera en man som uppträder städat, nyktert, inte som Heidi Baker och andra som håller på med att ”bli fulla i anden”. Om igen gör det honom mer farlig, då även de som har en del sunt i sig, kanske inte ser igenom det lika lätt.


Mitt samlade betyg efter att ha spenderat ett flertal timmar med att verkligen försöka gå till botten med vart han står idag, är att nu är han farligare än förr. Han har (än så länge) inte tagit avstånd från något han tidigare gjort. Jag hoppas att hans förändring ska fortsätta och att han ska bli helt sund, om inte så har vi en ny nivå av bedrägeri, som verkligen kan bli farlig för den som inte är står stadigt på klippan Kristus.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar