måndag 5 augusti 2019

PTL Distans bibelskola Tommy LIljas regi.



I mitt flöde dök detta upp. En bibelskola på distans. Bra ide tänkte jag och öppnade och läste, man betalade i etapper, vilket inte heller är dumt.
PTL Ministries (för numera måste ju även vi i Sverige sväng oss med engelska namn) är det Tommy Lilja som står bakom hittar jag efter mycket googlande. Då han pratade om att det varit lyckat i hela världen, så misstänkte jag ju att USA var landet att söka i , alltså sökte jag ju på engelska.

"Jaha ja, Tommy Lilja är ju inte helt sund numera om jag begripit det rätt. Men läsa hela broschyren eller vad jag ska kalla det när det är på internet behövde jag ju göra."


Ekonomi:
Anmälningsavgiften, 700 kr/ 1 person 1000 kr/ par inkluderar första månadsavgiften. Månadsavgiften är 700 kr och inkluderar alla lektioner på CD, mp3 eller nedladdning, samt instuderingsmaterial. Kostnad för kurslitteratur tillkommer.

"Ja det var ju som hittat, eller? Och rabatt om man är ett par i bästa Amerika stil. Där kan man ju få rabatt på både profet skolor och annat och även få certifikat över att man är en profet, siare apostel eller vad man nu önskar, men par rabatt förstås. Kommer det också importeras hit undrar jag stilla?"

DU KOMMER ATT FÅ MÖTA MÅNGA OLIKA LÄRARE, HÄR ÄR NÅGRA AV DEM: Tommy Lilja, Andreas Nielsen, Johannes Amritzer, Buck Hudson, Anders Olsson, Camilla Olsson, Per-Johan Stenstrand, Ola Gustafsson, Bertil Swärd, Stefan Edefors, Malin Svensson, Robert Andersson, Sven Almqvist, Simon Ådahl, m.fl.

"Ojdå här har vi en blandad skara minst sagt. En de känner jag igen och vet att de inte är så sunda andra är jag mer osäker på vilka de är. En sak är säker det blandas friskt. Men att en är från Hillsong det vet jag och att några åtminstone förr var i pingst vet jag också.

Jag tar ut de som jag fastnade för på en gång:

Tro som övervinner världen
Guds ordningar för ditt liv
Ekonomi
Läran om änglavärlden
Församlingsplantering
Apostoliskt ledarskap
Ditt bästa liv är nu

Jomenvisst Änglaläran viktiga grejer det. Mitt bästa liv är nu i bästa Joel Osteen stil, jag tackar jag. Och så avrundningen med Apostoliskt ledarskap i bästa NAR stil, De första två ingår i de första två kurserna de andra är under nästkommande 3.

När jag läste slogs jag av att vi har tur som har Björn ”Teddy” Donobauer som ger oss gratis bibelskoleundervisning. Han gör det både på sin YouTube kanal och i den grupp han har på FB. Och delar ut en bok som han skrivit för länge sedan gratis på pdf fil. Och det helt utan inblandning av konstigheter om läror som inte ens är bibliska.

Han har även bloggar på både svenska och engelska med undervisning och annat som han skriver. Fritt och för intet som evangeliet en gång i tiden var tänkt att vara.

Och det finns fler än honom som bidrar med sånt som är gratis både på FB, YouTube och bloggar, webbplatser. Vet man vart man ska leta så finns det tillgång till sund undervisning helt gratis.

Vill gärna länka till denna med lite annan information som jag faktisk tycker man bör klicka upp och läsa. Fann det mycket informativt och en del kan ju också förklara varför det endast ingår böcker från NT i kursplanen, åtminstone så vitt jag kan se. Och då är det ju itne mycket till bibelskola."

http://www.elvorochjanne.se/laror-debatter/sverige/Karin22_11_11/29PTLMinistrieskommentarertillNyhetsbrev.pdf

"Inte blev jag då speciellt positiv efter att ha satt mig in i detta. Snarare skulle jag stark avråda från att slänga sina pengar i sjön på obibliska ämnen.”

http://www.ptlministries.org/Distansbibelskola.pdf







1 kommentar: