söndag 18 augusti 2019

Gå in i Tron Rummet är det en praktisering vi kristna kan och ska hålla på med?


Om igen hittar jag inget färdigt om detta som jag kan översätta. Jag har inte lärarens gåva så jag får helt förlita mig på den Helige Andes hjälp i detta.

Jag väljer denna gången att börja i skriften. Hebr 4:14-16 När vi nu har en stor överstepräst som har stigit upp genom himlarna, Jesus, Guds Son, låt oss då hålla fast vid vår bekännelse. har inte en överstepräst som inte kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som har varit frestad i allt liksom vi fast utan synd. Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.

Gå fram inför nådens tron med frimodighet handlar om att vi kan komma inför Gud i bön helt frimodigt eftersom Jesus har dött för våra synder och vi i och genom Jesu blod kan träda fram fläckfria inför Gud. Det handlar inte om att vi rent fysiskt kan komma inför Gud. Vi läser redan i 2 Mos 33:20 att ingen kan se Gud och leva. Vi kan alltså inte vare sig i fysisk form eller genom någon utomkroppslig erfarenhet komma in i själv Tronrummet där Gud är och se honom. Det går tvärs emot vad skriften lär oss. Läser vi sammanhanget i 2 Mos 33:18-20 så ser vi att Mose bad att få se Gud och att Gud nekar honom detta.
Mose sade: ”Låt mig få se din härlighet.” Han svarade: ”Jag ska låta all min godhet gå förbi framför dig och jag ska ropa ut namnet ’Herren’ inför dig. Jag ska vara nådig mot den jag vill vara nådig mot och förbarma mig över den jag vill förbarma mig över. Men mitt ansikte kan du inte få se, för ingen människa kan se mig och leva.”
Idag har vi en undervisning inom NAR = Nya Apostoliska Reformationen som inte bara säger att vi kan gå in i tronrummet och se Gud. Problemet när man lägger till saker till skriften och inte håller sig inom dess givna ram är att det finns inga gränser på hur långt man kan gå. Har man väl gått utanför så kan man fortsätta av bara farten.

Det som lärs ut är nu att vi kan gå in och ut ur tronrummet. Vi kan bli visade runt i himlen, sitta i knät på Fadern m.m. Gud har förändrats till en myspolare och en bästis som vi är på samma nivå som. Och för att lära sig den teknik som krävs så finns det en vad jag kallar för ”själv-hjälps-hypnos-video” att tillgå. Den förra versionen förklarade klart att den var ett hjälpmedel att använda sig av i början men i den nuvarande har den biten tagits bort.

Att gå in och ur ur tronrummet på detta viset måste liknas vid astral projicering. Det är en förbjuden praktisering för oss kristna då den kommer från det ockulta, men även New Age har anammat denna praktisering. I ”astral projicering” försöker man få kontakt med andevärlden, vilket man också får i de flesta fall om inte alla.
Även i dessa så kallade ”kristna” cirklar som håller på med detta så berättas det om att de har egna änglar som slår följe med dem in i tronrummet. Men vi som kristna är tillsagda att inte tro på alla andar.
1 Joh 4:1 Mina älskade, tro inte varje ande, utan pröva om andarna kommer från Gud. Det finns ju många falska profeter som har gått ut i världen.
Det som även ingår i denna förkunnelse är att vi väl där i tronrummet får speciella uppenbarelser från Gud. Det kan vara allt från personliga saker till att han visar böcker som skrivits som tillägg till skriften och som vi saknar på jorden. Och en del påstår rena av att Gud har en bok för var och en där meningen med den personens liv och vad den ska göra är nedtecknat. de som förkunnar detta uppmuntrar även till att man ska gå in i tronrummet och be Gud visa en ens egen personliga bok med de visioner som Gud har för just den personen. I USA började detta reda i mitten på 1980-talet. Hur långt det kommit i Sverige vet jag inte då vi inte fick hit trosläran förrän våren 1982.



Är man i tronrummet inför Gud så ger han även en insikt i gömda hemligheter av allehanda saker. Så det är inte att undra på att detta är populärt.

De har med stor säkerhet byggt läran på att Paulus pratar om sig själv i tredje person och att han blev upptagen till himmelen. Skillnaden är dock rätt så stor. Paulus fick inte tala så mycket om det han sett och han sa att det inte var hans sak att berätta. Och utöver detta så fick han en törntagg från Gud för att han inte skulle förhäva sig över det som han fått se och uppleva.2 Kor 12: 1-10. Idag så skryts det till höger och vänster om att man varit där och vad man gjort och fått se.

Jag måste berömma mig, trots att det inte hjälper. Nu kommer jag till syner och uppenbarelser från Herren. Jag vet en man i Kristus som för fjorton år sedan blev uppryckt ända till tredje himlen. Om det var i kroppen eller utanför kroppen vet jag inte, Gud vet. Jag vet att den mannen – om det var i kroppen eller utanför kroppen vet jag inte, Gud vet – blev uppryckt till paradiset och fick höra ord som ingen människa kan eller får uttala.

Den mannen vill jag berömma mig av, men av mig själv vill jag inte berömma mig utom av min svaghet. Om jag ville berömma mig vore jag ändå ingen dåre, jag skulle bara säga sanningen. Men jag avstår, för att ingen ska tänka högre om mig än man gör när man ser eller hör mig.

Och för att jag inte ska förhäva mig efter dessa väldiga uppenbarelser har jag fått en tagg i köttet, en ängel från Satan som ska slå mig så att jag inte förhäver mig. Tre gånger har jag bett Herren att den ska lämna mig, men han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, för min kraft fullkomnas i svaghet."
Gå inte in och ut ur tronrummet det är nämligen samma sak som astral projicering och det man möter är demoner förklädda till ljuset precis som Satan själv kan förvandla sig till en ljusets ängel.
Och inte undra på det, Satan själv förklär sig till en ljusets ängel. 2 Kor 11:14

Detta hamnar under det ockulta som spådom och trolldom och mycket annat sådant som vi är förbjudna att hålla på med.
3 Mos 19:26 "I skolen icke äta något med blod i. I skolen icke befatta eder med spådom eller teckentyderi."

3 Mos 19:31 "I skolen icke vända eder till andar som tala genom besvärjare eller spåmän. Söken icke sådana, så att I bliven orena genom dem. Jag är HERREN, eder Gud."

5 Mos 18:9-11 "När du kommer in i det land som HERREN, din Gud, vill giva dig, skall du icke lära dig att göra efter hedningarnas styggelser. Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri, ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda."

2 Krön 33:6 "Han lät ock sina barn gå genom eld i Hinnoms sons dal och övade teckentyderi, svartkonst och trolldom och skaffade sig andebesvärjare och spåmän och gjorde mycket som var ont i HERRENS ögon, så att han förtörnade honom."

Läs mer :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar