söndag 2 juni 2019

Påvens arbete mot envärlds-religionen


Påven FRANCIS släpper en envärlds-religions- som säger att alla har samma tro !
Av Geoffrey Grider 11 jan 2016

Det är omöjligt att "de fyra stora religionerna" någonsin kan förenas på någon form av "gemensam grund" om inte den gemensamma grunden är uppfyllandet av slutet av profetiorna för den avsedda enade världs- religionen. Det är precis vad detta handlar om och exakt vad påven Francis har för avsikt att skapa.



Påvens allra första videomeddelande angående månadens bönåtgärder släpptes på tisdagen och markerade vikten av en dialog mellan folk från de olika religionerna angående skillnaderna i deras olika trostraditioner och vad de har gemensamt. En sådan Gud och kärlekens figur.



Och kvinnan var klädd i purpur och scharlakan och glänste av guld och ädla stenar och pärlor; och i sin hand hade hon en gyllene kalk, full av styggelser och av hennes otukts orenlighet. Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: »Det stora Babylon, hon som är moder till skökorna och till styggelserna på jorden.» Upp 17:4-5



Påven Francis har sänt ut startskottet för profetia-bågen 2016, vilket tydligt anger hans lust att förena världens religioner och skapa en global religion som kommer att kombinera element från kristendomen, islam, buddhismen och judendomen. Francis säger upprepade gånger att "vi är alla Guds barn", oavsett vad våra trosuppfattningar eller religiösa övertygelser kan vara. Detta står i direkt kontrast mot Bibeln, som säger att endast när vi blir födda på nytt i Jesus Kristus ensamt kan vi någonsin kallas Guds barn.

Alla ären I Guds barn genom tron, i Kristus Jesus; 27ty I alla, som haven blivit döpta till Kristus, haven iklätt eder Kristus. 28Här är icke jude eller grek, här är icke träl eller fri, här är icke man och kvinna: alla ären I ett i Kristus Jesus. Gal 3:26-28

Islam, buddhismen och judendomen avvisar alla Jesus Kristus som Guds Son. Romersk katolicism ger verbalt samtycke till det faktumet - men - det är å andra sidan verkligen inte biblisk kristendom. Faktum är att Vatikanens system, som nämns i Uppenbarelseboken 17 och 18, är "Babylons Sköka"! Därför är det omöjligt att "de fyra stora trosinriktningarna" någonsin ska kunna förenas på någon form av "gemensam grund" om inte den gemensamma grunden är uppfyllandet av slutprofetian för den avsedda en-världs-religionen. Det är precis vad det här handlar om och precis vad Påve Francis har för avsikt att skapa.



Vatikanstaten, Rom. 7 januari 2016 04:40 - "Många tycker annorlunda, känner annorlunda, söker Gud eller möter Gud på olika sätt. I denna folkmassa, inom detta område av religioner, finns det bara en visshet som vi har för alla: vi är alla Guds barn ", sade påve Francis i sitt budskap, släppt den 6 januari, Epifaniens fest.



https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34




I början av videon, 1 & ½ min lång, påpekar påven det faktum att majoriteten av jordens invånare bekänner någon form av religiös tro. Detta, sade han, "borde leda till en dialog mellan religionerna. Vi borde inte sluta be om det och samarbeta med dem som tänker annorlunda. "
Videon går vidare med att presentera representanter för Buddister, Kristna Islam, Hinuister, och Judendomen som förklarr sin respektive tro på Buddha, Jesus Kristus, Allah och Gud.



Senare, efter att påven har bekräftat att alla, oavsett deras religiösa yrke, är Guds barn, anger ledarna / representanterna för respektive tro sin gemensamma tro på kärlek.
I videon ges sedan klipp från olika världsreligioner där de förkunnar sina olika tron på sina olika gudomar.



"Jag har förtroende i buddha", berättar en kvinnlig lama.
"Jag tror på GUD," bekräftar en Rabbi.
"Jag tror på Jesus Kristus", bekänner en präst.
"Jag tror i Allah," säger en islamisk ledare


För den Bibeltroende lever vi i helt fantastiska tider när vi tittar på profetiornas bokstavliga uppfyllelse, av vilka några gjordes för nästan 2000 år sedan, som kommer att ske synligt och hörbart för oss. Det händer precis som bibeln förklarar att det skulle hända. Detta är tiden, vår är generationen, detta är profetians dagar!



https://www.nowtheendbegins.com/pope-francis-releases-one-world-religion-prayer-video-says-all-faiths-the-same/?fbclid=IwAR1kquCiZ4IakpGja3gYCFm2qosA7W6BkcwykxMg5s-HSstog6WLTVJXgyU



Jag valde inte att översätta och dela då det begav sig, men bestämde mig att göra det nu, för nu vill jag lägga till mer. Egentligen inser jag då jag gör detta att det jag vill lägga ihop det med är äldre än påvens påannons, två år äldre faktiskt. Men det spelar mindre roll. Det jag väljer översätta härnäst är från en sjundedagsadventist, jag väljer det dels för att jag står för exakt det han säger, men också för att när jag söker på färdigskrivet material att översätta så kommer endast olika från sjundedags adventister upp, mycket förvånande (och jag är ironisk, för de håller verkligen koll på vad som sker i tiden). Om igen, jag känner mig inte som den mest säkra när det gäller att skriva själv, även om jag försöker göra saker själv också, vilket är varför jag hellre översätter.



Pastor Hal Mayer Sjundedagsadventist 4 mars 2014



Bröder och Systrar Luthers protest är över….” 
Kenneth Copeland från K. C. Ministries KCM är en pingst, evangelisk predikant och tele-evangelist som utbildade sig under Oral Roberts. Han har blivit en stark förespråkare för den ekumeniska rörelsen för att förena de evangeliska och pingstkyrkorna med den katolska kyrkan.



Vid en nyligen kallad ledarkonferens inom pingst i Fort Worth, TX bjöd han in Tony Palmer till predikstolen. Tony är en anglikansk präst i den keltiska anglikanska traditionen och är gemenskapens internationella ekumeniska officerare. Han är också en officiell medlem av den romersk-katolska ekumeniska delegationen för kristen enhet och försoning.



Palmer, Kenneth Copelands skyddsling, tog det karismatiska arbetet från KCM till Sydafrika. Han ordinerades till präst och senare biskop i den anglikanska gemenskapen, men ser sig själv som romersk katolik. Senare blev han inbjuden av katolska karismatiska förnyelsen att gå med i deras arbete bland romersk katoliker.



Tony bodde och arbetade i Argentina i några år, undetr den tiden blev han en nära personlig vän med Jorge Mario Bergoglio som nu är Påve Francis.



Tony berättade för pingstledarna på konferensen att han besökte Rom som en del av den officiella ekumeniska delegationen för några år sedan. Påven Benedict XVI var fortfarande påven och sa till publiken: "NI karismatiska är hoppet för [den katolska] kyrkan."



Palmer säger att han kom till Copeland-organisationen "i Elias anda ... att vända fädernas hjärtan till sönerna, och sönerna till fädernas hjärtan ..." I samband med ekumenisk enhet, vilket är hans budskap, Protestanter är "sönerna" och det romersk-katolska ledarskapet skulle vara "fäderna".



Sedan talar Palmer om det avtal som undertecknades 1999 av den romersk-katolska kyrkan och den protestantiska lutherska kyrkan, och fem år senare av metodistkyrkan, och han avslutar: "Denna överenskommelse gjorde att Luthers protest upphörde. Bröder och systrar, Luthers protest är över. Är din? sa han." Sedan lade han till, "så protesten har varit över i 15 år ... Om det inte finns något mer protest, hur kan det finnas en protestantisk kyrka? Kanske är vi nu alla katoliker igen! "



Palmer behandlar de protestantiska karismatiska som bron mellan protestantiska kyrkor och den romersk-katolska kyrkan. Palmer fortsätter att säga att nu predikar katoliker och protestanter samma evangelium. Även om det för många verkar som om den katolska kyrkan har antagit rättfärdighet genom tro ensamt, lär den katolska kyrkan fortfarande ut alla sina andra läror också. Dess verkliga syfte är att sammanfoga de två tillsammans.



Nyligen besökte Palmer Påve Francis i Rom, då han och påven förberedde ett speciellt iPhone-videomeddelande för dessa pingstministrar. Som förväntat talar påven om behovet av enhet och broderskap.



Påven Francis ses som en varm, bekymrad fadersfigur i videon. Man skulle nästan kunna glömma att han är medlem i "den mest grymma, skrupelfria och kraftfulla av alla påvar". Det är faktiskt lätt att se hur svårt det är att motsätta sig global ekumenisk enhet
Påven ber om dessa pingstministrarnas böner och om deras välsignelse. Kenneth Copeland svarar sedan med en returvideo framför publiken och leder ledarkonferensen folkskara i ett välsignelserop till påven. "Himlen är stolt över detta," tillägger han.



Vi galopperar i rask takt mot en sammansvetsning av enade världsreligioner, och förgreningarna är svindlande. Påven Francis har nu skickat ett videobrev till ”Word of Faith = Ord av Tro”, Kenneth Copeland, som uppmanar till en försoning mellan katoliker och karismatiker.





Copeland annonserar att Protestant att det Protestantiska upproret är över 5.13
https://www.youtube.com/watch?v=4TCxH36ovC0




"Tony Palmer Protesten är över.... Ingen mer protestantisk kyrka" det är den som han hänvisat till i det skrivna.5.41
https://www.youtube.com/watch?v=fxup_QnfSHg




Pope Francis and Kenneth Copeland: Grace & Works with Bishop Tony Palmer ?Ecumenismo? 14.55 en längre variant av de båda snuttarna, men den riktigt ånga på 48 min länkar jag inte till.
https://www.youtube.com/watch?v=2PSV72Tjy8g




https://ktfnews.com/brothers-sisters-luthers-protest/





I samma veva som detta skrivs och delas, så meddelar Ulf Ekman att han och frun ska konvertera till katolicismen, den 9 mar 2014 bekräftar han detta, alltså endast 5 dagar efter detta skrivs, det ska ske någon gång under våren. 26 feb 2014 släpps den video som det hänvisas till ut på YouTube, vilket är 11 dagar innan Ekmans konvertering. Jag kan inte hjälpa att jag finner det intressant.



Ulf Ekman konverterar till Katolska kyrkan 1.01 min
https://www.youtube.com/watch?v=R7Z0EBPPmLk



Ulf Ekman om reaktionerna på hans beslut att bli katolik 3.19 min
https://www.youtube.com/watch?v=dHgHMBl3TrA&t=20s



Hans beslut var omvälvande för många, jag vet sådana som fick kämpa med sin egen tro efter detta hände.



Men det jag vill genom att nu översätta och dela dessa gamla nyheter, är att visa på hur farligt det ekumeniska arbetet är och vart det är på väg. För det är just detta som är målsättningen, en enad världsreligion, alla världens religioner in under samma paraply, så att säga.



Skriver Påven och en Imam under ”en-världs-religion” förbund?
13 Feb 2019



Många observatörer är mycket bekymrade över ett historiskt dokument som nyligen undertecknats av påven Francis och ledande muslimska Imam Sheikh Ahmed al-Tayeb - vars officiella titel är Al-Azhars Grand Imam. Detta historiska möte mellan chefen för den romersk-katolska kyrkan och den viktigaste Imamen inom Sunni Islam ägde rum i Abu Dhabi med en samling religiösa ledare som representerade judendom, kristendomen, islam och andra trosinriktningar. I avtalet med titeln "Ett dokument om mänsklig broderskap för världsfred och leva tillsammans" verkar det på ytan som om dess avsikt är att främja fred mellan nationer, religioner och etniska grupper samtidigt som man bekämpar extremism och våld. Självklart är detta en beundransvärd ansträngning som är värd stöd. Ändå finns det vissa tvetydigheter i språket i dokumentet angående Gud som får många att vara försiktiga med de konsekvenser som kan uppstå. Särskilt idén att ett sådant dokument skulle kunna utgöra grunden för en världsreligion!



Tvetydigt språk angående identifieringen av Gud



Medan dokumentet innehåller många anmärkningar som syftar till att främja en anda av gemensamhet mellan religioner som t.ex. att uppmuntra troende "att skaka hand, omfamna varandra, kyssa varandra och be" tillsammans är det den tvetydiga hänvisningen till Gud som orsakar störst bekymmer.



* Dokumentet använder samma term; Gud, till att samtidigt referera till Bibelns Gud och Allah. Ett tydligt exempel på detta kategoriserar kristna och muslimer som "Vi, som tror på Gud."
* Lika problematiskt är att dokumentet hävdar att "allvarlig pluralism och mångfald av religioner" i världen var avsiktligt "gjorda av Gud".
* Dessutom hävdar dokumentet att tanken på att människor ska "hålla sig till en viss religion" bör avvisas. Därför tillåter Guds fullkomliga vilja enligt detta dokument hundratals olika religioner som alla måste betraktas som lika giltiga.



Sådana idéer har fått många att fundera på om kärnan i detta dokument egentligen handlar om att driva fram en världsreligion. Tyvärr är denna idé helt i linje med påve Francis karaktär. I september 2015, under ett stopp vid St. Patrick's Cathedral, påpekade Påve Francis enheten mellan kristendomen och islam. På samma sätt, i januari 2016 släppte Vatikanen en extremt störande video där påven Francis förklarade att alla de stora världsreligionerna "söker Gud eller möter Gud på olika sätt".



Relevanta Skriftpassager
Det bör noteras att många experter på profetior länge har trott att många paralleller kan dras mellan den envärlds-religionen som beskrivs i Uppenbarelseboken 17: 1-18, och den romersk-katolska kyrkans inflytande och kraft. Uppenbarelseboken beskriver en "stor skräck" eller en falsk, envärlds-religion som kommer att vara framträdande under slutet av tiderna (Uppenbarelseboken 17: 1-6). Denna världsreligion kommer att ledas av en "falsk profet" (Uppenbarelseboken 13: 11-15; 16:13; 19:10; 20:20). Denna falska religion kommer att dominera alla människor på jorden, alla nationer och språk. Medans denna slutsats inte är säker, väcker det vår uppmärksamhet - särskilt i ljuset av historien om de katolska kyrkans och påvens Francis uttalanden tidigare. Med tanke på konsekvenserna av det här nyligen förbundna förbundet mellan påven Francis och Imam Sheikh Ahmed al-Tayeb borde vi därför vara i bön.



BE: Be att kristna ledare runt om i världen inte blir påverkade av det tvetydiga språk som används för Gud i detta dokument. Be att en tydlig skillnad förblir mellan Bibelns Gud och Allah. Be att den romersk-katolska kyrkan inte fortsätter att göra uttalanden som sätter likhetstecken mellan Gud med Allah.



https://www.thekingiscoming.com/blog/2019/2/13/pope-and-imam-sign-one-world-religion-covenant?format=amp&fbclid=IwAR2x9y58f8BnRnGt3Z3A7PMC9di6s9icRyP809UktNlE-5WnlsqQm00ly2Q

1 kommentar:

  1. Inlägg 1 HaFo kommentar

    Det är rätt uppenbart att vi nu med fart går fram emot en enad världsreligion under den i Bibeln omtalade falske profeten som ska förmå människor att tillbe antikrist i den sataniska efterrapningen av Guds treenighet: Fadern - satan, Sonen - antikrist, Anden - den falske profeten.

    Antagligen är det ju Påven som blir denne falske profet. Om det inte blir någon annan i denna enade världsreligion under antikrist som går in i det ledarskapet.

    Allt visar det på att vi nu med fart går fram emot att den sanna tron på Jesus som håller antikrist tillbaka nu håller på att fullständigt raseras i det avfall som ska möjliggöra den falske världsfrälsarens - en annan - en istället för Kristus - antikrists inträde på den världsliga - poltiska och andliga arenan.

    Katolicismen är helt vilset ute: Påven sägs vara Jesu ställföreträdare på jorden = en annan Jesus.

    Sakramenten och KK sägs vara förmedlare av andligt liv = en annan ande.

    Maria sägs vara orsak till att Jesus var syndfri = ett annat evangelium.

    Ikoner och reliker sägs vara bärare och förmedlare av andligt liv = Ockultism.

    Man ska be till Maria och helgon om hjälp i förbön = Spiritism

    För att inte pengarna som prästerna drog in skulle gå till arv till familjen och inte till KK så införde man att prästerna skulle leva i celibat. Med en konsekvens att deras sexualitet slog helt fel till pedofili med tusentals offer.

    Likväl så gör man anspråk på att vara den enda sanna moderkyrkan som alla ska inordnas in under. Det är ju egentligen patetiskt men inte desto mindre vad som är på väg att ske.

    Den falska anden bakom trosförkunnelsen och katolicismen möts nu in under KK. Dialog med andra religioner ska samla allt in under KK. Där förbereds nu verkligen den falske profeten och den falske världsfrälsaren, en annan, en i stället för Kristus antikrist.

    Den som vill få lite bättre insyn i Katolicismens förförelse kan ta del av dessa länkar:

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2019/01/15/katolicismen-utifran-citat-fran-deras-eget-material/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2017/03/31/mariadogmerna/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/06/03/femtekolonnare-inom-svensk-kristenhet/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/05/30/katolicismen-i-bibelns-och-historiens-ljus/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/05/26/om-katolska-kyrkan-och-katolicism/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/05/25/paven-och-bedragliga-reformations-jubileer-under-2016-2017/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/05/24/var-petrus-kristenhetens-forste-biskop-och-pave/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/05/23/nagra-synpunkter-pa-katolsk-maria-dyrkan-och-ekumenik/

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2016/04/03/wilfrid-stinissen-och-mariadogmerna/

    Forts Inlägg HaFo kommentar:

    SvaraRadera