tisdag 25 juni 2019

Bethel Redding använder UNO kortlek för att dela ut profetior


En av de jag följer angående falska läror hade delat detta.


Skolplantning
Aktivering

Profetiska UNO:
Ta några UNO-kort (några av varje färg) och placera dem i mitten av gruppen. Få dina elever till att gå runt cirkeln och vända sig över nästa kort. Följ instruktionerna nedan om vad du ska göra med det specifika färgkortet. denna övning är bäst med grupper på 6-8 studenter.
Färginstruktioner:

RÖD - du ger ett profetiskt ord till personen till vänster, om deras ekonomiska situation.

GRÖN - du ger ett profetiskt ord till personen till höger, om deras relation med någon nära dem

BLÅ - du ger ett profetiskt ord till den personen mitt emot, om något som berör dem

GUL - du väljer vem som du ska ge ett profetiskt ord till i gruppen, om deras karriär / sysselsättning / jobb

DRAG 2 - ge någon 2 personer i gruppen ett profetiskt ord, om deras identitet

DRAG 4 - välj 4 personer som ska ge dig ett profetiskt ord

VÄLJ FÄRG - välj om du ger ett profetiskt ord till någon om deras öde eller om någon ska ge dig ett ord om ditt öde.

Den som delade skrev att de var snabba att ta bort detta från sin sida efter att någon kommenterat det.

Har de kommit på idén efter Christalignment ödeskort och annat? Oavsett vilket så kan man ju förstå att de inte har några problem med Christalignments praktiseringar, då de ju själva gör något liknande.

Detta är ännu mer som spådom än deras vanliga profetiska sjävlärda dravel. Spådom förmedlade via kort i någon sorts låtsas form av profetia. Man finner inga ord. Hur kan folk inte se igenom detta?

Om man ställer sig bakom dessa från Bethel Redding, lyssnar på deras musik Jesus Culture, och läser deras böcker, Beni och Bill johnson, Kris Vallatton med flera, eller tar emot dem som lärare, (gäller även Ben Fitzgerald). Ja då ställer man sig också bakom detta i sin handling, oavsett om man menat att göra det eller inte. Bibeln uttrycker det annorlunda, den är skarpare än så. Vi gör oss delaktiga i deras synder och straffet blir att vi inte kommer till himlen.

Ty det bören I veta, och det insen I också själva, att ingen otuktig eller oren människa har arvedel i Kristi och Guds rike, ej heller någon girig, ty en sådan är en avgudadyrkare. Låten ingen bedraga eder med tomma ord; ty för sådana synder kommer Guds vrede över de ohörsamma. Haven alltså ingen del i sådant. Ef 5: 5-7

I GT ser vi hur Gud ser på främmande religioner och vad han sa till judarna om att inte vara delaktiga i deras synder. När de inte lydde så följdes det av straff, även om det ibland tog rät lång tid innan straffet trädde i kraft. I GT är det vi ser vad gud accepterar och inte. Det gäller för oss att vara visa.

Guds folk går under i brist på kunskap säger skriften oss. (Hos 4:6) Och det är verkligen sant i den tid vi lever i nu. Man blandar hej friskt in en mängd saker som vi är förbjudna att hålla på med, utan att verka ha en aning om att det är förbjudna praktiseringar.

Det är otroligt viktigt att vi prövar allting, allt som sägs och praktiseras mot bibeln. Finns det i bibeln eller gör det inte det? Om det inte finns där så ska vi inte hålla på med det, och står det att vi inte får göra det, så måste vi lyda, om vi inte vill klassificeras som laglösa.


Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja. Många skola på 'den dagen' säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?' Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.' Matt 7:21-23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar