torsdag 6 juni 2019

Bethel Redding står bakom Christalignment och dess ockulta praktiseringar.


Bethel Reddings uttalande om Christalignment = Kristusanslutningen
5 januari 2018

Jag kommer nog lägga till lite saker i här, men då i denna färg, så det går att skilja det åt.

Det har varit en del bekymrade notiser angående Kristusanslutningen och deras förmodade användning av "kristna tarotkort" för att betjäna människor på New Age festivaler. Även om ledarna för detta ministerium (Ken och Jenny Hodge) är kopplade till flera medlemmar i vårt samhälle (inklusive föräldrar till vår älskade bror, evangelisten Ben Fitzgerald), är Kristusanslutningen inte formellt ansluten till Bethel. Vi har dock förståelse för det de försöker åstadkomma.



När allt detta kom till vår uppmärksamhet, hörde vi av oss till Hodges för att vi skulle få grepp om och förstå vad de gjorde och hur de försökte åstadkomma det. Vi har inkluderat ett brev från dem om deras sätt att bjuda in människor att möta Gud i samband med festivaler (se nedan). Naturligtvis, som vi med rätta antog, använder de inte "kristna tarotkort" eller spår framtiden med kort. De är överens med skrifterna att alla ockulta metoder (som tarotkort) inte har plats i riket och inte ska användas.




Man behöver bara läsa på planschen utanför deras tält. Längst upp och under:
Destiny reading = Ödes läsning,
Dream interpretations = Drömtydning
Destiny readings = Ödes läsning
Physical healing = Fysiskt helande
Spiritual blessing = Andig välsignelse.



Vi förstår att korten ser ut som något som kristna inte värdesätter och finner farliga, nämligen tarotkort. Det finns tillfällen när det sätt på vilket ett meddelande presenteras är så motbjudande att det faktiskt dränker det avsedda budskapet. Vid dessa tillfällen är det lämpligt att prata och ställa frågor, och det är kanske det som människor försöker göra. Det är vårt hopp att folk skulle styra dessa frågor direkt till Hodges.



Att nå människor där de är med sanning och kärlek till Gud är vårt jobb som troende. Många människor kommer inte till våra kyrkor, men de är i stort behov av ett personligt möte med Jesus. Hodges känner sig kallade att dela Evangeliet med en folkgrupp som de flesta av oss skulle känna sig osäkra på hur de ska närma sig. Vi värdesätter deras ansträngningar att betjäna de icke troende på sätt de lättare kan ta emot det och på de platser som de går till, som New Age festivaler.



Hodges försöker att kontextualisera evangeliet och få människor att inse att Gud söker dem och älskar dem oavsett var de är - precis som aposteln Paulus ofta gjorde. I Apostlagärningarna 17:22-34 talade Paulus till en grupp religiösa människor som bodde i en stad full av altare, avgudar och olika religioner och som inte kände till Gud ännu. I det ögonblicket hänvisade Paulus till ett enda altare i deras stad som hade en inskription till den "okända guden" och han använde detta välbekanta objekt (något de förstod och värderade) som utgångspunkt för att ansluta dem till hela skapelsens Gud . Han var inte orolig för att de skulle få en felaktig idé (som att Gud bara är en av många gudar eller att idoler är lämpliga) för att han snart skulle introducera dem till den sanna Guden.



Då trädde Paulus fram mitt på Areopagen och sade: »Atenare, jag ser av allting att I ären mycket ivriga gudsdyrkare. Ty medan jag har gått omkring och betraktat edra helgedomar, har jag ock funnit ett altare med den inskriften: 'Åt en okänd Gud.' Om just detta väsende, som I sålunda dyrken utan att känna det, är det jag nu kommer med budskap till eder. Den Gud som har gjort världen och allt vad däri är, han som är Herre över himmel och jord, han bor icke i tempel som äro gjorda med händer, ej heller låter han betjäna sig av människohänder, såsom vore han i behov av något, han som själv åt alla giver liv, anda och allt. Och han har skapat människosläktets alla folk, alla från en enda stamfader, till att bosätta sig utöver hela jorden; och han har fastställt för dem bestämda tider och utstakat de gränser inom vilka de skola bo – detta för att de skola söka Gud, om de till äventyrs skulle kunna treva sig fram till honom och finna honom; fastän han ju icke är långt ifrån någon enda av oss. Ty i honom är det som vi leva och röra oss och äro till, såsom ock några av edra egna skalder hava sagt: 'Vi äro ju ock av hans släkt. Äro vi nu av Guds släkt, så böra vi icke mena att gudomen är lik någonting av guld eller silver eller sten, något som är danat genom mänsklig konst och uppfinning. Med sådana okunnighetens tider har Gud hittills haft fördrag, men nu bjuder han människorna att de alla allestädes skola göra bättring. Ty han har fastställt en dag då han skall 'döma världen med rättfärdighet', genom en man som han har bestämt därtill; och han har åt alla givit en bekräftelse härpå, i det att han har låtit honom uppstå från de döda.» När de hörde talas om att »uppstå från de döda», drevo somliga gäck därmed, andra åter sade: »Vi vilja höra dig tala härom ännu en gång.» Med detta besked gick Paulus bort ifrån dem. Dock slöto sig några män till honom och kommo till tro. Bland dessa var Dionysius, han som tillhörde Areopagens domstol, så ock en kvinna vid namn Damaris och några andra jämte dem.



Japp det gjorde han minsann, men han deltog inte i deras firande av andra gudar för att nå dem. Han ställde sig mitt på torget och talade om denna för dem okända Gud. Här vränger och tolkar vi skriften som vi vill, för att få ett godkännande att vara delaktiga i deras ondska.



Hodge's ministerium är en form av uppenbarelse som är avsedd för att dela med dem som aldrig har träffat honom eller tror att de hatar honom eller ännu värre att Gud hatar dem. Dessa praktiseringar är inget Hodges håller på med i kyrkan, i sina hängivna liv och bibelstudier, när de fattar stora livsbeslut eller tränar människor till att bli lärjungar. Det lärs inte ut som nästa stora sätt att mogna, en hemlig ny sak för unga kristna eller en lätt synkretism. Det här ministeriet är ett sätt att få människor att stanna upp och engagera sig med medmänniskor så att de kan stöta på Faderns kärlek och sanning om Hans Son Jesus Kristus. Om en av våra söner eller döttrar var borta från Herren och letade efter sanningen vid en festival, skulle vi be för att de skulle möta troende som Hodges som känner Guds kärlek och sanning.



Ja de kan inte ha satt sig in i vad som egentligen sägs eller görs, vilket är illa. För språket i sig är New Age, det inte bra liknar det, det är det. Och dessa som är med ut på festivalerna, när tränas de till att gör dessa saker om inte under sin lärjungaträning? Så att säga att de inte alls gör detta utnför festivalerna, blir ju rena lögnerna, som Bethel i så fall köper.
Men vi måste ha klart för oss att även Bethel blandar in New Age och det ockulta, de har till och med sagt att dessa har stulit sina praktiseringar från de kristna och det är hög tid att vi tar dem tillbaka.



Alla samfund, särskilda kyrkor och enskilda troende känner olika nivåer av komfort med en mängd olika metoder - särskilt på de sätt som vi evangeliserar. Attackera och växelvis försvara varje enskild övning är utmattande och tråkigt. Man behöver bara titta på kyrkans historia för att inse att mycket liten frukt kommer från att ständigt vara misstänksamma mot varandra också split mot varandra, det saknar all nyans av sammanhang, liv med Gud, förtroende och kärlek till varandra.



Ibland är vissa ansträngningar från ett visst ministerium inte de bästa praktiseringarna eller klokaste riskerna att ta och kan behöva hanteras. Om någon gör något som en annan troende är bekymrad över, ska den troende gå direkt till dem och dela sitt bekymmer privat, se om de kan bygga ömsesidigt förtroende och värdera varandra. Kanske kommer en förklaring att ge förståelse, eller så kan de anpassa sig för att skydda sin förbindelse med Kristus. Men även om de i slutändan förblir oense om trons eller praxisens giltighet, har de byggt en bro för pågående dialog och möjlig förändring. Man kan till sist säga: "Jag uppskattar inte hur de gör ditt och datt och tror att det finns faror, men jag värdesätter deras prioriteringar och ser med generösa ögon på vad de försöker åstadkomma."



I allmänhet önskar vi inte svara på varje historia där någon hävdar något om vår tjänst och länkar oss till något vi inte känner till. Paulus sa det bra i 2 Korintierbrevet 4:5, "Ty vi predikar inte oss själva, utan Kristus Jesus, Herren: och oss själv, din tjänare för Jesu skull." Det är inte vår önskan att få folk som är efterföljare till Bethel, utan snarare att vara Kristi efterföljare och varandras tjänare för Jesu ära. Hodges tjänar dem på New Age festivaler; vi bör alla fokusera på det uppdrag som Herren har för oss att predika och leva evangeliet, göra folk till lärjungar och bygga Jesus Kristi kungarike.



Vi predika ju icke oss själva, utan Kristus Jesus såsom Herre, och oss såsom tjänare åt eder, för Jesu skull.



Dessa två resurser kommer förhoppningsvis att svara på eventuella ytterligare frågor som du kan ha angående detta problem:

1) En bloggpost av Theresa Dedmon: Det här inlägget förklarar en annan typ av profetiskt gratulationskort (vilket också händelsevis kallas "Ödeskort").




Ja försök den som kan att gissa vad som är Tarot och vad som är Christalignment. Kanske kan du det, men om inte så är de fyra översta i mitten från Christalignment. Och urvalet av vanliga tarotkort är många, så det går att välja och vraka. Och en del är inte så olika som de jag lagt in.


Innan detta så hänvisar jag till den långa planschen med orden Ödes läsning på, så jag köper inte för fem öre denna förklaring, även om andra gör det. Det jag köper är att personen själv förmodligen ror på detta själv.

Dela Guds kärlek genom ödeskort.


December 29, 2017



Många har svarat på vår tidigare blogg "En julkritik mot Ödeskort".
Många av er kanske inte är bekanta med varför jag ursprungligen kom upp med namnet "Ödeskort". Faktum är att vissa människor har anklagat mig för att simulera tarotkort, och att jag på något sätt stöder praxis hos dem som ger "läsningar" via tarotkort.
Det här är en löjlig anklagelse, och ingenting kunde vara längre från sanningen!
Så jag ville klargöra mina trosuppfattningar och vad jag menade med ordet "Ödeskort".



KREATIVE EVANGELISATION
När jag kom fram med varumärket, Ödeskort, för att beskriva vad vi skulle ge till människor när vi vittnade för dem om Jesu goda nyheter, hade jag ett Hallmark-kort (hallmark är både stämpelkort och en tv station). Jag ville ge människor något som skulle kommunicera de goda planerna och ändamålen som Gud hade för var och en om de mottog sanningen om hans kärlek.
Jag tror att aposteln Paulus lärde oss att inflytande händer när vi relaterar till kulturen på ett sätt som de kan förstå när vi delar de goda nyheterna. Många av oss förstår kraften i sången "Förunderlig Nåd" och kraften i bilderna skapade av Michael Angelo att dela evangeliet med hela mänskligheten.



Ett av de sätt som jag kände att vår kultur kunde förstå Guds kärlek genom var att skapa kort som skulle välsigna andra, som vi alla får på födelsedagar och vid speciella tillfällen. Med andra ord, om Hallmark kunde skapa kort som kan få människor i tårar av kärlek, varför kunde vi inte skapa "Gudsmärkta" kort som skulle kunna välsigna andra andligt?



Jag myntade uttrycket "Ödeskort" för att återspegla att vi kallar ut guldet i andra och profeterar livet och uppmuntran till dem, enligt 1 Korinthierna 14:3, "Den som profeterar talar till människor för deras förstärkning, uppmuntrande och bekvämlighet."
Men den som profeterar, han talar för människor, dem till uppbyggelse och förmaning och tröst.



Jag har också kallat dem uppmuntrande kort, överförande kort, men som med Ödeskort, är de enstaka kort som är avsedda för att välsigna någon vi känner eller kommer att träffas.

När man skapar ett ödeskort, ber konstnären Gud att inspirera dem med att teckna något som kan ge någon hopp eller uppmuntran. Vi skriver också en dikt eller ett vittnesbörd på baksidan för att komplitera det vi ritade. Då ber vi Gud att leda oss till en person som kan dra nytta av det som vi skapat för att kommunicera Guds goda planer och syften för dem (deras öde).



Här är ett vittnesbörd så att du kan förstå vad jag menar.
En dag tog jag en penna och gjorde ett berg med någon som gick upp på berget med orden på första sidan: "Du kan klättra upp på alla berg". Inuti skrev jag: "Eftersom Gud alltid är med dig och aldrig kommer att lämna eller överge dig. "


Det tog mig 5 minuter på morgonen för att skapa detta Ödeskort.
Jag hade ingen aning om vem det var till, men släppte ner det i min handväska. Senare, när min man och jag satt och åt middag märkte jag en kvinna som var bekymrad och pratade med chefen för restaurangen. Jag kände att kortet var för henne, så jag gick över till henne efter att hon pratat klart med chefen och visade henne kortet.



Hon skrek till när jag läste det och kollapsade i mina armar. Hon berättade för mig att hon inte sett sin tidigare pojkvän som hon hade bott med i 5 år på 6 månader,. Oväntat hade han kommit in i restaurangen med en annan kvinna. När de satte sig gick hon över för att ta deras matorder och han introducerade henne för sin fästmö.



Hennes brutna hjärta blev helat, eftersom jag fick möjlighet att leda henne till Kristus där i restaurangen. Hon hittade någon som aldrig skulle lämna henne, Jesus Kristus.
Det är det goda nyheterna!



Varje vecka går mina grupper ut för att uppmuntra andra och många när de använder kort som de har designat. Dessutom kan alla som är ledda av den Helige Ande skapa kort som berör andra.





Låt mig förtydliga min användning av Ödeskort.
Vad vi inte använder Ödeskort för:
1. Mitt lag använder inte Ödeskort för att berätta framtiden för folk.
2. Vi använder inte flera Ödeskort för att betjäna människor
3. Vi letar inte efter personer som söker en "läsning"



Du sade vad för något? Ni använder dem inte för att läsa någonting? Märkligt när det står att det är Ödes läsningskort. antingen är det du som ljuger, eller så ljuger Christalignment för dig om vad de använder korten till. Våra ord är det som dömer oss.

Ty efter dina ord skall du dömas rättfärdig, och efter dina ord skall du dömas skyldig.» Matt 12:37



Vad vi använder Ödeskort för:
1. Att uppmuntra människor.
2. Att ge människor hopp.
3. Att leda människor till Kristus.



Alla vi har ett otroligt privilegium att representera Kristus. Jag tror att Jesus kom för att förändra vårt öde och att lära oss att lita på hans namn. Jag vill bemyndiga Kristi kropp att uppmuntra de som inte känner Hans kärlek genom att skapa konst, musik, skrivning, mat och andra kreativa sätt, så att andra ser Guds kärlek demonstrerad genom våra egna händer och profetiska insikter.

Jag uppmuntrar dig att aldrig sluta göra det goda genom att använda dina kreativa gåvor och tro att du kan göra skillnad i någons liv genom det du skapar!



Kom ihåg, du föddes för att Skapa !



https://www.theresadedmon.com/blog/sharing-gods-love-through-destiny-cards



2) Brevet vi fick från Jenny Hodge:
Hej Kris,






Tack så mycket för att vi får möjlighet att svara på de senaste missförstånden om vårat ministerie- och tarotkort. Jag heter Jenny, den som flera webbplatser har angripit och länkad oss till Bethel. Anledningen till att de sa det eftersom vi är de stolta föräldrarna till Ben Fitzgerald, som är en del av familjen Bethel.



Vårt uppdrag Kristusanslutningen är ett stort hemligt profetiskt evangelisering-/befrielse- tjänst baserat i Australien. Vårt mål är att få människor räddade, läkta och frigjorda. Under de senaste sex åren har vi utvecklat en mycket framgångsrik testad metod för att tjäna tusentals New Age folk. Teamet ser cirka 7 000 personer per år på alla australiensiska festivaler, expos och evenemang.



Korten vi använder är våra egna, och de är inte tarot och de liknar inte på något sätt tarotkort. Vi vet att tarotkort är väldigt farliga och motverkar det mycket. De verktyg som vi gjort hjälper oss att leda människor till djupa Gudsmöten vid våra bord, och vårt mål att Kristusanslutningen är att locka tarotläsande klienter, människor som är helt inne i New Age praktiseringar, psykiska och häxor. Alla dessa människor kan genast känna igen att våra kort inte är tarot när de sitter ner vid våra bord.



Kortuppsättningar, inklusive kort som vi gjort namngivit "Psalm-kort" med skrifter på dem, adressera gåvan i en persons liv. Den färg som Gud visar personen på i ett bönemöte kommer att prata med personen genom den profetiska bilden på framsidan eller på baksidan. Det är detsamma som när vi ger någon en profetisk målning, bara mycket mindre. De är alla inte-förutsägbara, men vi kallar dem ödeskort eftersom vi tror att gåvor och kallelser som Gud gavs till människor verkligen är en del av deras öde. Alla kort innehåller vackra målningar av fyra olika världsberömda profetiska konstnärer, och dessa målningar har i sig själva djupa betydelser som har lett till frälsning och helande för många kunder.


Laget är utbildat, inte bara för att kunna frigöra djupa möten med Sanningens Ande till kunder utan att också släppa ut kunskaper och helande. Det är inte ovanligt att klienter får se Jesus stå inför dem i ett möte och många av dem blir födda på nytt.



Det profetiska ordet som gavs till oss för fyra år sedan var att vi skulle se hundratals häxor komma in i kungariket, tusentals människor vänder sig från mörkret och att tarotkort skulle inaktiveras. Lova Gud det här händer !! Som ett befrielsedepartement kan vi få våra klienter att aldrig någonsin gå till en psykisk igen och detta är vårt mål.
Tack så mycket för allt du gör för Kristi kropp, Kris.
Gud välsignelser,
Ken och Jenny Hodge




###
Angående Bethel Church Redding
För de som inte är bekant med Bethel Church i Redding, Kalifornien, är vi en stor lokal kyrka som har vuxit under de senaste 15 åren. Cirka 8 000 människor kallar Bethel sin hemförsamling. Vårt trosförklaring är förenligt med karismatiska/ evangeliska kyrkor.

Vi uppskattar och värdesätter allt som Gud gör genom hans större, världsomspännande kyrka och njuter av gemenskap med de många stora kyrkorna i Redding. Alla kyrkor har tonvikt på deras tjänst. Förutom de goda nyheterna om Kristi kärlek, betonar vi att Jesus lovade att tecken skulle följa troende och att de skulle göra ännu större verk än han gjorde. Så vi tror att alla kristna kan samarbeta med Gud för att göra samma slags mirakel idag som han gjorde i Nya testamentet. Vi använder ofta termen "övernaturlig" för att beskriva Guds aktiva engagemang i våra liv. Vi tror att Gud kan läka övernaturligt, men vi uppskattar också djupt värde och tillgång till vårdpersonal, som har tillägnad sig att hjälpa andra och lindra lidande. 


https://www.bethel.com/about/christalignment/





Den som Jen tackade i sitt brev var Kris Vallatton, pastor på Bethel Redding, så det är han som skött kontakten mellan Bethel och Christlignment. Att han gjort detta helt utan Bill Johnsons vetskap torde inte vara troligt. Så antingen har han inte satt sig ordentligt in i vad de verkligen gör, eller så står de bakom detta helt och fullt. jag lutar åt det senare.



Även de har ju ockulta praktiseringar, de har sagt att de ockult och New Age har stulit praktiseringarna från de kristna och det är dags för oss att ta tillbaka dem. De utövar svartkonst, när de går ut på gravar för att sug i sig smörjelsen från döda gudsmän och gudskvinnor. Även de håller på med energier och vibrationer i takt med Gud, vilket nu är den enda sidan jag inte tagit upp inom Kristusanslutningen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar