söndag 12 maj 2019

Canabis vägen till att få bättre tillbedjan?


Pastor säger att det blir enklare att tillbe med hjälp av droger.
Pulpit and Pen


En "kristen" pastor upphöjde nyligen fördelen med att använda marijuana som ett andligt verktyg för att ta kristna till en "högre nivå av tillbedjan".




Craig Gross är pastor av XXX-kyrkan i Pasadena, Kalifornien, vilken Pulpit and Pen skrev om 2017, när han efter Hugh Heffners död hävdade att Playboy-magnaten levde ett ändamålsrikt liv. Gross började sin kyrka som en tjänst för dem inom porrindustrin, men har sedan utvidgat verksamheten till de vanliga.



Pastor Gross berättade för Christian Post: "Jag tog mig till Coachella och såg en av mina favoritartister som jag aldrig sett och jag använde marijuana innan jag såg honom. Det var fantastiskt. Jag har aldrig höjt mina händer i en gudstjänst någonsin, för jag växte upp som baptist. Jag har gjort det i mitt badrum att tillbedja med marijuana av mig själv. "



Den 20 april, som ses som en Cannabis-semester för många (känd som 4-20), lanserade Gross "Christian Cannabis", en nå-ut tillhåll för drogare.



"Jag bor i Kalifornien. Jag har gått till Coachella de senaste tre åren. Det slog mig den 20/4 det var påskhelg ... Jag ska starta det här senare. Jag tänkte för mycket på det. Och jag kom fram till att det här verkar som en perfekt helg. 4/20 och påsk, "berättade han för CP.



Gross jämförde sin lansering av kristen Cannibis till sin lansering av XXX kyrkan.

"Idag känns det som 2002, som XXX-kyrkan gjorde. Att lägga tre Xs framför ordet kyrka liknar att lägga ordet kristna framför cannabis. Det är den dummaste grejen. Jag har tänkt på det här så länge, alla hatar namnet ... men jag behövde få det så klart och så direkt. ... Det betyder att kristna pratar om cannabis. Det betyder inte att vi har bättre andligt heligt gräs än vad ni har. Det finns inget sådant. Så jag tänkte, låt oss bara ha kul med det och kalla det vad det är för att detta kommer att fokuseras in på konversationen för vad vi marknadsför. Vår marknad är kristna som älskar Herren. "



Pratar du om kyrkan som en "marknad", är det förmodligen problemet. Månglarna betraktade också templet som en marknad, och Jesus kastade omkull deras bord.
Kristen Cannabis planerar att sälja marijuana-relaterade produkter på sin hemsida.



https://pulpitandpen.org/2019/04/30/weed-makes-it-easier-to-worship-says-pastor/?fbclid=IwAR1VVzapooAhzG9F4d_iwJamdACpJFS3m99aBwvByGBLOPEPDJrytf2VtJ4



Jag såg det här igår och min tankar gick till John Crowder som förr höll på med att röka bebisen Jesus eller skjuta upp den Helige Ande i armen. Denna pastor tar det hela ytterligare ett steg längre, med att faktiskt införa droger för att få en bättre upplevelse under tillbedjan.



Det som också kom upp i mig var en fråga; Var han sån här innan han började försöka nå de inom porrindustrin? Det är ju allmänt så att den som umgås med fel element för att försöka få dem att ändra sig, sällan lyckas, det brukar snarare vara den som dras med och blir sämre. Oavsett vilket så är det otroligt tragiskt att någon som helst hamnar här, långt borta från det Bibeln undervisar.



Men vi ser mer och mer konstigheter infinna sig på den andliga arenan, sorgligt nog, så det är kanske inte så konstigt att sånt här infinner sig. Goda föresatser kan få oss helt fel om vi inte verkligen hela tiden håller vakt. Vår fiende går ju trots allt runt och försöker uppsluka vemhelst han kan finna. Här har inte det bara drabbat en pastor, utan i förlängningen alla de som han en gång ville nå och de som fortfarande är del av hans kyrka.





När det gäller använda droger eller alkohol, eller någon form av utsides stimulans, så kan det inte ersätta den Helige Ande. Ett substitut är endast det, det kan aldrig ersätta det äkta. Men idag så är det känslor som står högst upp på listan av allting. Många är de som följer ett evangelium som bygger på känslor och upplevelser, dessa får bli substitut för den äkta varan eller då alternativt droger som i ovan nämnda exempel.




Kristna behöver hitta tillbaka till de urgamla stigarna, det sanna evangeliets kärna. Vi behöver vara vakna över vad som pågår runt omkring oss, om allting som vill snärja oss och få oss av vägen. Den port är trång och vägen smal som leder till livet, och det är få som finner den, till skillnad från den breda vägen där många vandrar.



Desto fler avarter som kommer in i församlingar och kyrkor, desto viktigare blir det hur vi lever och hur nära vi håller oss vår Frälsare och Herre. Det är så lätt att trilla ned i diket på endera sidan om vägen, eller helt enkelt vandra fel. Ett litet avsteg från det sunda, kanske inte verkar som en stor grej. Men tänk på att om jag går rakt fram och den bredvid mig går rakt fram fast med kroppen bara någon centimeter vriden åt ett annat håll, så kommer slutmålet om man vandrar några mil inte vara detsamma, utan man kommer ha missat målet med väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar