måndag 13 juni 2022

UK Christianity = UK Kristenhet = Gud den Allsmäktiges kyrka = Österns Ljungeld / Ljus / Blixt

Varför ta upp detta om igen? Jo för de infiltrerar överallt, och jag gissar att många nu har fått upp ögonen för denna kyrka och att den är falsk. 










Faran med dessa är att det ser så sunt ut. Bilderna som delas ser ut som gamla bilder från söndagskolan. De har även en hel del med bibelcitat som är ok, och en del utan bibelcitat men det står saker på dem, som ser sunda ut. Det gör det hela extra farligt. Lägger in två bilder med text på, som delas på deras FaceBook sida. Vi måste hela tiden vara på vår vakt. 



Här inunder kommer en sak jag hittade på Österns Ljus, FaceBook sida, som i England nu lagt till sig med titeln; UK Christianity = UK Kristenhet, kommer använda mig av UK.K.

















Taget från bilden ovan, med egen tillagd korrigering;

Efter att Gud skapat mänskligheten och gett dem andar, befallde han dem att om de inte ropade till honom skulle de inte kunna ansluta till hans ande och därför skulle satellit-tv från himlen vara omöjlig att ta emot på jorden. UK.K.”

Det finns ju som synes flera fel i det ovan. 1. Vi har inte fått andar. Men vi kan få del av den Helige Ande om vi väljer att bli frälsta. Och vad i hela friden handlar satellit-tv från himlen om?

1 Mos 2:7 Och HERREN Gud danade människan av stoft från jorden och inblåste livsande i hennes näsa, och så blev människan en levande varelse.

När Gud inte längre är i människors ande, finns det en tom plats kvar för andra saker, och Satan tillgriper därmed möjligheten att komma in. När människor kontaktar Gud med sina hjärtan får Satan omedelbart panik och skyndar sig att fly. UK.K.”

Om vi inte väljer att bli kristna och ta emot frälsningen så kan annat komma in, i en del fall så kan en person rent av bli besatt. Så här finns det lite sanning. Däremot så får inte Satan panik om vi blir frälsta och skyndar sig att fly. Snarare när du blir frälst så vill Satan ha bort dig ut ur det nya liv du valt. Var du inte på hans radar innan, så är du det nu.

1 Pet 5:8 Var nyktra och vaka. Er vedersakare, djävulen, går omkring som ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka.

Genom mänsklighetens rop ger Gud dem vad de behöver, men han bor först inte i dem. UK.K.”

Helt fel, är vi frälsta så bor Gud i oss genom den Helige Ande.

Han ger dem helt enkelt konstant hjälp på grund av deras rop, och av den inre styrkan får människor hårdhet, så att Satan inte vågar komma in och spela efter dess vilja. UK.K.”

Gud ger oss konstant hjälp som gör oss hårda, så att Satan inte vågar komma in och orsaka störningar. Det är rent nonsens.

Så, om människor ständigt förbinder sig med Guds ande, törs Satan att inte komma och orsaka störningar, alla människors liv är normalt, och Gud har då möjligheten att arbeta obehindrat inom dem. UK.K.”

Om vi ständigt förenar oss med Guds ande så har Gud möjlighet att arbeta obehindrat inom oss. Den som är frälst behöver inte förena sig med Guds ande, eftersom den Heliga Ande kommer in i varje sant troende och tar sin boning i dem.

Som sådan kan det som Gud vill göra uppnås genom människor. UK.K.

Det Gud vill göra kan uppnås genom människor. Nej och åter nej, det gör oss till små gudar, vilket vi inte är.

Tydlig påverkan från Österländska traditioner och läror.

Efter att ha fått kontakt med någon på UK Kristenhet (de finns på FaceBook) så skrev personen detta till mig:

"Eftersom vi söker efter Guds fotspår, måste vi söka efter Guds vilja, efter Guds ord, efter Guds uttalanden - för där det finns Guds nya ord, där finns Guds röst och där det finns är Guds fotspår, där finns Guds gärningar. Där det finns Guds uttryck, där är Guds framträdande, och där det finns Guds framträdande, där finns sanningen, vägen och livet. From The Word Appears in the Flesh = från Ordet uppenbaras i köttet. (vilket gissningsvis är deras bibel, då ju bibeln är gammal och förlegad och inte gäller längre.) UK.K."

Jag kommer dela upp detta igen, ifall någon inte ser rakt igenom det hela.

"Eftersom vi söker efter Guds fotspår, måste vi söka efter Guds vilja, efter Guds ord, efter Guds uttalanden. UK.K.” -

Vi har ett mer fullkomligt evangelium eftersom vi nu också har det Nya Testamentet. I bibeln finner Guds fotspår på varje sida. Och eftersom Bibeln är Guds utandade ord, så behöver vi inte söka efter Guds ord. Bibeln innehåller allting som Gud talat genom människor, den innehåller också Guds vilja.

2 Tim 3:16-17 All skrift som är ingiven av Gud är ock nyttig till undervisning, till bestraffning, till upprättelse, till fostran i rättfärdighet, så att en gudsmänniska kan bliva fullt färdig, väl skickad till allt gott verk.

För där det finns Guds nya ord, där finns Guds röst UK.K.”

Problemet med detta är att Gud inte kommer med nya saker i den sista tiden som alla andra har fått klara sig utan. Utan Guds ord är tillräckligt för allting.

Där Guds fotspår finns, där finns Guds gärningar. UK.K.”

Läser vi bibeln ser vi inte bara Hans gärningar eller fotspår. Han har bevisat vem Han är, vad Han tolererar och inte, vad Han avskyr och inte. Men låter vi bli att läsa bibeln, så lär vi aldrig känna honom, utan söker förgäves efter känslor och upplevelser.Men vi kan inte känna oss fram till vem Gud är och vad Hans vilja är.

Där Guds uttryck finns, där är Guds framträdande, UK.K.”

Och hur kan vi se Guds uttryck, utan att läsa bibeln?

Där det finns Guds framträdande, där finns sanningen, vägen och livet. UK.K.”

Bibeln säger oss i;

John 14:6 Jag (Jesus) är vägen, sanningen och livet och ingen kommer till Fadern utom genom mig (Jesus).

En annan på sätt och vis ruskig sak är att böckerna är gratis, bara att ladda ner på ebook. Bra för de som är medlemmar, men dåligt då det är tillgängligt för alla, alltså lättåtkomligt och utan kostnad. Jämför det med de allra flesta samfundstyper, och deras pastorer, profeter et.c. där det kostar pengar. 


Här är några av de namn som de gömmer sig under;

 Bible Speaks | Facebook God loves you | Facebook God's sheep listen to God's voice | Facebook Grow in Christ - Covenant with the Lord | Facebook God is Good | Facebook / The Bible and God | Facebook We're Proud To Be Christian | Facebook (Whatsapp) The word of the Lord is light | Facebook The Second Coming of Christ - Grow in Christ (rainbowtoken.com) Rainbowtoken och holyspiritspeaks är några av de sidor de hänvisar mest till förutom deras egen fb sida...Syns i vissa inlägg som länk… Prayers to God | Facebook (@WeshouldbeclosertoGod ) Online Prayer meeting | Facebook The Lord Is With Us | Facebook The word of God | Facebook Praise God | Facebook THE WORDS OF LIFE | Facebook Evenemang Why did the Lord Jesus give Peter the keys of the kingdom of heaven | Facebook Don’t skip this video: “Noah’s Day Has Come”. | Facebook 𝗛𝗘𝗟𝗟𝗢 𝗜𝘀 𝗚𝗼𝗱 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁 𝗶𝗻 𝘆𝗼𝘂𝗿 𝗹𝗶𝗳𝗲? | Facebook If you want to be blessed, please click on the link to attend today’s sermon for free. | Facebook What Is the Standard for the People of the Kingdom of Heaven? | Facebook You are the most blessed person because you read this message | Facebook 2022 Christian Testimony Video | "Seek and You Shall Find" | Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar