tisdag 16 januari 2018

Ben Fitzgerald går emot de som tillrättavisar hans mor för häxkraft

ojoojojoj. Så sorgligt det är. Den skrivna texten översatt;

Betel pastor har en FITzgerald om att hans mors ockultism utsätts.
Av kyrkoväktare den 24 december 2017

Nyligen har Bethel pastor Ben Fitzgerald varit väldigt arg på urskiljande kristna för att de kallat ut hans mamma för att utöva ockultism. Fitzgerald har anklagat kristna för ... ja ... att de är kristna. Hans initiala ventilationen gick på i 1 timme och 20 minuter. Hans mamma delade hans video:

Hans "gormande" var bibliskt osammanhängande och en förlägenhet, som avslöjar Fitzgeralds brist på biblisk integritet kommer rättfärdiga all ockult utövande. Vad var hans motivation för att ta bort videon ovan?

Några dagar senare lanserade Ben Fitzgerald sin nästa anti-bibliska långa tal och sprutade ut det kultliknande nonsens för att de kallat hans mamma för att utöva häxverk med hennes "Christalignment =kristusinriktade" ministerie.

Hans argument är inte annorlunda än Bethels ledare Theresa Dedmon, som fick ett fast biblisk motstånd av någon som faktiskt kände till bibeln. Läs längst ned i artikeln här:(obs inte översatt)

En annan Bethel pastor försvarar de ockulta metoderna av Jen Hodge och Christalignment.

Vi kommer att ta upp hur Ben är en biblisk analfabet och på vilken andlig konkurs Ben Fitzerald verkligen befinner sig i, i ytterligare artiklar. Under tiden svarar vi på en fråga som Fitzgerald frågade i videon ovan - låt oss bara kalla det "elefanten i rummet".


här är texten på den tvådelade bilden, med mellanrum; 
1. Tror du verkligen jag skulle förespråka en som håller på med häxkraft? Ben Fitzgerald.
I mellanrummet mellan bilderna Yepp, Javisst
2. Ben Fitzgerald förespråkar sig själv när han håller på med gravsugning, eller svartkonst, som det heter på svenska, när man talar med de döda


Extremt sammanfattat, så säger Ben Fitzgerald detta i videon, dock inte nödvändigtvis i den ordningen;

Det är en glädje och välsignelse att få tillhöra de som blir attackerade. De har sagt att vår familj håller på med tarot kort, och läsningar, ren lögnerna. de dömer på grund av små saker. Min familj har fått hot brev, speciellt från en person. Gud är kärlek. Det är sorgligt att vi ger oss på varandra vi syskon. Vi ska inte döma varandra.

Gud talade till honom om att han behöver sitta och lyssna på det skräp vi säger om varandra, hur vi hugger varandra i ryggen, och går emot det som andra säger, dömer varandra.

Sluta med dömandet, skilj er ifrån det. Vi ska bära frukt, inte bedöma, eller döma ut andras frukt. Vi lyfter inte upp oss själv på andras kritik.

Tror du jag skulle förespråka en person som min mamma om hon vore en häxa, eller höll på med häxkraft. Det är så sorgligt att se hur andra kristna beskyller min mamma för häxkraft och det ockulta hon är ju i alla fall min mamma.

Var säkra på att ni varnar för att ni verkligen bryr er. Jag har bett för en av dem som attackerat oss, jag ber att han ska omvända sig. Vi ska ju följa Guds sätt, och vända andra kinden till.

Det häftiga att göra om du är vilseledd, det är att be för den som är vilseledd, inte förödmjuka denne. Du kan korrigera i kärlek, me du kan inte döma alla kristna ministries. du behöver skilja dig ifrån skilsmässoanden.

Om du beter dig som en farisé, så kommer inte vi bete oss så. Vi ska be för er att ni skiljer er ifrån denna skilsmässoanden och att ni ska få träffa sanningen ifrån Gud.

Rick Joyner skrev en bok, och bland det bästa han skrivit var detta; det värsta synden hos kyrkoledare är orättfärdig dom, det är värre än att stjäla pengar, ilska, lusta, eller ha högmod.

Folk behöver andra för att kunna nås av evangeliet. Mina föräldrar går dit där det finns ockulta saker, för att nå dem. Sluta ge världen dumma exempel. de ser på oss och undrar vad vi gör. Låt oss sluta med detta dumma dömande.

Låt oss leva för kärlek och sanning, låt oss vara goda exempel för såna som älskar Jesus, och älskar varandra. sa inte Jesus själv att de ska känna er genom er kärlek till varandra. Så jag välsignar er allihopa. Och jag hoppas att ni skiljer er ifrån orättfärdig dom.



Visst har han rätt i att tonen ska vara hövlig, och vi ska tillrättavisa utav kärlek och inte hot. MEN, vi måste alltid avvisa det falska och peka ut det, samt namnge, så att folk kan vet vad de ska undvika, och vem som predikar det som de ska undvika. Tillrättavisa och korrigera måste vi alltså göra, och det är skillnad på det och på att döma. Den som dömer i slutändan, är inte vi, utan Gud. Men vi dömer ut felaktigheter.

Vi har en box att hålla oss inom, som ramen på en tavla, som bilden hålles fast inom. Vår ram heter Bibeln. Vi får inte gå utanför den, lägga till eller dra ifrån, gör vi det är vi förbannade står det. Det är alltså väldigt viktigt att vi vet vad vi får göra och inte får göra. Vi får inte blanda in andra gudar, religioner, eller deras utövningar. Vägen är smal som leder till livet.

Tyvärr i denna postmoderna tid så har mer och mer blivit tillåtet att göra. Många är så ärliga så de rakt ut säger att de tar tillbaka det som new age, andra religioner och det rent ockulta har stulit. Men alla dessa saker tillhör det vi är förbjudna att hålla på med.

Så tyvärr har vi inget val annat än att varna, för blandar vi in fel, så får vi ett annat evangelium, det i sin tur betyder en annan Jesus. Då har vi fått det som Bibeln kallar demoners läror.

Vi varnar för vi bryr oss. Och det ska ske i kärlek, har vi fel motiv bakom, eller kommer med hot, så är vi inte bättre själv. Därför är det viktigt att vi tagit itu med synden i vårt eget liv först, för då, och först då kan vi gå tillrätta med våra syskon. Annars blir vi som de som ser flisan i vår broders öga, men inte bjälken i vårt eget.


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar