måndag 16 april 2018

Från Övernaturliga skolan



Skolan av det övernaturliga!

https://www.facebook.com/tom.gunnar.johnsen/videos/10209153611517792/



Så har det då kommit till Sverige, hela spektaklet. Jag har verkligen försökt lyssna på denna 130 min långa video, och jag mår illa rakt igenom. Lyssnar en gång till, för jag vet inte riktigt hur jag ska gå emot detta.



Mötet är på Frälsningsarmén i Göteborg, Östra kåren.
För mig är denna "så kallade" lovsången ett enda oväsen ifrån början till slut, och det blandas in rent världsliga sånger också, och nån med en textrad som upprepas många gånger, som jag inte ens vet vad jag ska kalla den, mjukporr?



Norboe ministries består av Terje ursprungligen norrman och Helene..hon är dotter till Håkan o Solveig Eriksson tidigare pastorspar i Victory Bibelcenter, Linköping. Håkan gick på Rehma några år med hela familjen...detta var året efter Ulf Ekman och Janne Rosman gått där. Helene har således fått Trosförkunnelsen sedan barnsben och fortsatt med detta. Ulf Christiansson har gått på Livets Ords bibelskola och fått i sig samma lära som de som gått Rhema har.



Det är ett överfokus på mig. I was made to love you = jag blev skapad för att älska dig. Och det är mycket skratt emellanåt.
En ohellighet råder över det hela.



video. Det är vår tid nu, och Han helar alla sår, om och om igen.”



Det tar över 65 min innan de ens är igenom "så kallad" lovsång och kollekt och kan börja predika, eller vad man nu ska kalla det för.
Kommer inte orka ta upp allting. men jag ska omnämna några saker. Börjar med det värsta av sångerna.



Wise men say only fools rush in
But I can't help falling in love with you
Shall I stay?
Would it be a sin
If I can't help falling in love with you?
Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be
Take my hand, take my whole life too
For I can't help falling in love with you




svensk översättning
Visa män säger, bara dårar rusar in.
Ska jag stanna,vore det en synd?
om jag inte kan rå för, att jag börjar falla och älska dig.
Som en flod rör sig, älskling så går det,
ta min hand, ta mitt hela liv också,
För jag kan inte rå för, att jag faller och börjar älska dig.




Sången sjöngs av Elvis Presley i Blue Hawai. Passar inte alls för att lovprisa Herren, då den är skapad i en annan ande.



See the way!
See the way He holds
The stars in His hands
See the way He holds my heart

Just one word of Your mouth were the heavens made
Just one breathe of Your lips the foundation were laid
Just one dream in Your thoughts
You have wanted me
Just one pulse of Your heart
You are wooing me

For God is a Lover looking for a lover
So He fashioned me
God is a Lover looking for a lover
So He formed my heart
God is a Lover looking for a lover
So He fashioned me
God is a Lover looking for a lover

With just one pulse of Your heart
With just one pulse of Your heart
With just one pulse of Your heart
I'm in love!

Se hur han håller
Stjärnorna i sina händer
Se hur han håller mitt hjärta

Bara ett ord i din mun var himlen gjord
Bara en utandning av dina läppar så lades grunden
Bara en dröm i dina tankar
Du ville ha mig
Bara en puls av ditt hjärta
Du friar till mig

För Gud är en älskare som söker en älskare
Så han formade mig
Gud är en älskare som letar efter en älskare
Så han skapade mitt hjärta
Gud är en älskare som letar efter en älskare
Så han formade mig
Gud är en älskare som letar efter en älskare

Med bara en puls av ditt hjärta
Med bara en puls av ditt hjärta
Med bara en puls av ditt hjärta
Jag är kär!




Denna sång är skriven av Misty Edwards ifrån IHOP, International House Of Prayer = Internationella bönehuset.






NEJ!; NEJ!; NEJ! Gud är inte vår älskare, detta gör mig redigt illamående.



video. Bror Spetz (numera död) har sagt att han (Ulf Christiansson) har en speciell kallelse, som kommer äga rum när hans liv lagts i ordning. Ett fokus på mig, se mig.



Men om du har fel lära i dig och inte omvänder sig ifrån den, då har Gud inte kallat dig till något arbete för honom.



Så härligt med under och tecken, här vill jag va med, här vill jag va med!
Guds församling har vänt honom, Gud, ryggen säger han.




Och jag det instämmer jag i. Dock är det sorgligt att han inte vet att han tillhör dem som har gjort det genom att anamma fel lära.



video. Vi slåss mot andemakter och när de andemakterna för upp människor på positioner, så kommer de använda sig av dessa människor, för att få ut det de vill få ut, så att kristna människor (vilket vi har förtjänat väldigt mycket för vi har betett oss som idioter ibland)…



Här påbörjar han någonting som jag skulle vilja fortsätta det hela. "Vi slåss mot andemakter och när de andemakterna för upp människor på positioner, så kommer de använda sig av dessa människor, för att få ut det de vill få ut, så att kristna människor" ska bli bedragna. Så sorgligt att de inte själva ser att det är dem det gäller.



video. Vi använder strids- och krigsbön och riktar in oss mot andemakterna i himlarymderna, Och när vi har fastat och bett i 21 dag, 3 dag, 5 dag, 2 veckor, 3 veckor -- då kvar.--- och jag ska lova dig att det känns där.
I tankevärlden sker förändringen.



Troslära, New Age och NAR med många flera undervisar att vi kan förändra saker i tankevärlden. Men då har vi frångått det sanna evangeliet och blandat in saker sm vi är förbjudna att hålla på med.



video. Religiösa människor blir förargade över tuggummi på talarstolen. men Jesus tog ett tuggummi och satte fast det på talarstolen. -Så kan man väl inte säga? Jo, det kan man, Jesus gjorde det.



Det är ingen riktig mat, en blandad soppa av lite bra och mycket strunt.(för att sno nån rad ifrån Ingemar Olsson) Men lite fe i läran gör läran helt fel. Och jag orkar inte helt ta mig igenom hela sörjan en gång till, så jag slutar kommentera med 30 min kvar av 2:a gångens genomlyssnande av spektaklet. det torde räcka för att ge en fingervisning om hur galet detta är.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar