onsdag 3 maj 2023

Behöver vi be ut andemakter från de ställen vi bor på och smörja dessa med olja?

Snubblade på detta i en grupp och det gjorde mig ledsen. Det som har undervisas är snarlikt sånt som vi fick lära oss i trosrörelsen = TR, det är ännu mer sant i nya apostoliska reformationen = NAR.












En familj köpte ett hus och drog upp heltäckningsmattan bara för att se detta. Detta är varför du ber över ditt hem och smörjer det med olja.

När du köper eller hyr ett hus/en lägenhet eller till och med bor på ett hotell/motell, eller stannar på ett ”B&B = bed and breakfast = säng och frukost” - var du än bor bör du alltid be över det. Du har ingen aning om vilka andliga dörrar eller portaler som har öppnats. Täck det/dessa med Jesu blod.”

Jesu blod blir här en magisk nyckel. Likt hur vi använde det nästan som ett mantra, blodets beskydd (ofta om och om igen, åtminstone i mitt fall). För det var så läran gick. Men vi behöver inte ens be om blodets eller Jesu blods beskydd, det är där med oss hela tiden.

Att då läsa kommentaren under, gjorde mig än mer ledsen.

Bra att be över ett hus/lägenhet om ni flyttar in. Be ut andar och försegla dörrarna med olja i Jesu namn. Man vet aldrig vad som är kvar eller vilka ritualer som utförts där.”

Smörja objekt med olja. Mig veterligt är det inget som ens gjordes i bibeln, men rätta mig om jag har fel. Dock att Gud sände ut profeter att smörja personer med olja, det skedde. Och be ut andar? Verkligen!

Låt oss använda oss av förnuftet här. Om jag köper ett hus och inte känner för att riva ut heltäckningsmattan, med allt det jobb som det innebär, av slipa av golvet under, få bort alla limrester och så vidare, då ser jag ju inte ens detta pentagram. Betyder det då att dessa onda andar som andra haft att göra med, automatiskt har tillgång till mig och mitt liv? Naturligtvis inte! Om jag däremot tar bort mattan och börjar använda mig av pentagrammet så får vi en annan effekt.

Många kristna som varnar har läst böcker av mängder av lärare som undervisar annat än kristendom, det innebär inte att de blir besatta av det, eller de demoner som finns i eller bakom dessa läror. Däremot om de börjar använda sig av dem, så blir det en annan sak.

Visst en del som varnar gör det för att de kommit ur falska läror av olika slag, även New Age och det rent ockulta. Men det är många som jag själv, som också satt sig in inte enbart i falsk kristendom, utan ren satanism, häxkrafter och wicca eller även det rent ockulta, just för att kunna varna. För egen del så har jag fått lära mig lite av en person om olika ockulta symboler, och har även själv satt mig in i det lite mer. Både för att kunna varna och för att själv kunna se igenom.

Dessa falska läror som på olika sätt smugit sig in i kristenheten är sorgligt, och ibland rent av ruskiga. Det låter så bra, och ser så bra ut, men kan ändå vara så fel.

Vi behöver inte vara rädda, den som bor i oss är större än den som är i världen 1 Joh 4:4, det är kontentan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar