tisdag 10 oktober 2023

Hamas attack av Israel åstadkom att flera människor i vårt land jublade, att de som inte flytt undan våldet själva, inte skäms.

 I det Sverige som jag bor i och älskar, har många firat Hamas attack mot Israel. Att dessa människor inte skäms. De har själva, åtminstone enligt dem själva, flytt våldet och kommit till vårt älskade Sverige, för att ta del av alla de förmåner som vi svenskar har. Men istället för att känna sympati med de som lider, så har dessa som påstått sig fly hit från samma våld, jublat. Vad är det för fel på dessa människor.

Om de tillhör den jublande skaran så anser jag att de borde vända tillbaka, till det de flytt ifrån, och inte få med sig några av våra förmåner. För jag kan inte se att dessa ens har varit i ett behov av att fly, till att börja med. Inga barnbidrag, inga pensioner, inga bostadsbidrag, kort sagt, de borde straffas.

För mig är det en självklar sak att när en person eller ett land lider, då lider jag med den/dem. Hur kan vi som svenskar ens godkänna detta? Hur kan vi som svenskar låtsas inte se och höra, det som dessa har gjort? Hela världen kan ju se det på videor. Det finns ingen ursäkt.

Inte många länder idag har enbart de som är sedan århundraden tillbaka är födda där. Detsamma gäller Israel. Hur många har nu fått sätta livet till, inte enbart via denna attack, utan genom att Israel försvarar sitt land? Och kom inte och säg till mig, att om det var vi som var under attack, så skulle vi låta det ske utan att försvara oss, eller åtminstone försöka att göra det.

Jag skäms över er som njuter över våldet, och ni har inget här att göra. Jag köper inte för en sekund att ni faktiskt har flytt undan hat och våld, inte när ni beter er så här. Det enda som skulle kunna få mig att ändra åsikt, vore om ni gick ut och bad öppet om förlåt för vad ni gjort.

Nu skäms jag över att vara svensk, för det som dessa har gjort det återspeglas på oss alla. Folk utifrån kommer inte se det som att vissa individer beter sig illa, utan att det är svenskar som beter sig illa. Precis som svenskar är de som bränt koranen, det spelar föga roll i andra människors sinnen att de allra flesta av oss svenskar inte står bakom det. Många svenskar, och då i synnerhet kristna såna, har idag blivit förföljda och dödade i andra länder, för något som de inte ens är skyldiga till.

Det finns ingen godtagbar ursäkt, inte för såna som hävdar att de flytt undan hat, förtryck och våld att bete sig på det här sättet.

Nu måste vi som land mangrant säga; Nej, nu räcker det. Vill ni glädjas över hat, våld, våldtäkter, mord, bilbränder, bomber och en massa annat, då behöver ni inte vara här, då har ni inte flytt för att komma undan. Vi som land behöver stå på sidan av den som mår illa, i det här fallet attackeras, och även de som då i gengäld blir beskjutna.

Vi har ett ansvar att stå upp för de som lider, det är trots allt därför som Sverige har öppnat sina gränser på vid gavel för de som flyr. Detta ger en urdålig bild av vårt land, och jag har svårt att se att den som verkligen behöver fly, ens vill komma in i vårt land efter det här. Och har de dessutom vetskap om hur lugnet har försvunnit från vårt land, och hur många som mördas i vårt lilla land, varför skulle de då välja Sverige?. Skärpning, till alla de som betett sig på det här sättet, och till alla de som ställer sig bakom detta.

Låt oss gemensamt arbeta för att få tillbaka lite av det Sverige som vi en gång hade, ett lugn land, där man kunde känna sig trygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar