fredag 14 oktober 2022

WMSCG = VMSKG = Världesmissionens samhällskyrka av gud, dess ledare Joo Cheol-Ki



The false teachings and lies of Joo Cheol-Kim Pastor of the Church of God. = Den falska undervisningen och lögnerna från Joo Cheol.Kim pastor av Guds församling.

World Mission Sociaty Church of God = WMSCG = Världsmissionens samhälls-kyrka av Gud. Om du tillhör denna församling så är det för dig.

Detta är tredje videon om dem. Joo Cheol-Kim är mästeren bakom WMSCG, han kapade AnsSahngHongs läror och vred dem till oigenkännlighet. Mike Winger är den som pratar och som jag skriver av vad han säger. Videon gjordes 2018. Jag kommer lägga det som boken och Joo Cheol.Kim säger i rött. Jag kommer inte heller översätta allting.

I hans bok, ”Mina får hör min röst”, finns hans undervisningar eller läror om man så vill. Den är utgiven på hans eget förlag. 65 dollar = 650 kr, drygt.

De hotade med att jag skulle bli dömd av Gud för att jag lyckades köpa boken genom en tredje-hand. Om du blir utsatt för gruppen så kommer de börja med en av två saker; Har du hört om ”passover = judiska påsken” eller ”har du hört om moder Gud. Moder Gud är en Sydkoreansk kvinna som heter Zahng Gil-Jah, hon är dryga 70 år och lever fortfarande (eller gjorde 2018).

De kommer sedan föreslå att du följer med på ett bibelstudie, och det är inget vanligt bibelstudie på en timme eller två utan det pågår hela dagen, på annan ort. Här kommer du få lära dig att alla andra kristna egentligen är hedningar som inte håller påsken på rätt sätt. De använder denna skrämseltaktik för att få människor att bli rädda. När de lyckas med det så säger de till dem att snabbt låta döpa sig till Kristus AhnSahngHong.

Jag hörde berättas av en person för någon vecka sedan som hade gått på detta bibelstudie-dag, och det var först när han hörde dem uttala; Jag döper dig till Kristus AhnSahngHong som han började undra vad han gett sig in på. För de stänger in dig i gruppen och de undervisar inte alla konstiga lärorna på en gång. När du börjar ställa frågor så svarar de att allting kommer uppenbaras senare.

I förordet; Snälla studera denna bok noggrant från första till sista kapitlet så kommer du få Guds rikliga nåd och välsignelser genom Hans ord. Boken så att säga hävdar att det är Guds ord.

Vad du kommer märka att han tar triviala saker och gör dem till de stora viktiga sakerna i undervisningen. Det finns inga djupa teologier eller fantastiska undervisningar.

Kapitel 1 i boken sid 15 så börjar han med sabbaten. För att komma in i den eviga vilan som vi hoppas på så måste vi hålla sabbaten helig som en symbol av den eviga vilan. Och det behöver vara på lördagen

De säger att detta är en frälsningsfråga. Du måste hålla sabbaten annars kan du inte bli frälst. För mig verkar det som att allting i den här församlingen är en frälsningsfråga, så vänj dig vid det. Allt jag tar upp här kommer poängtera att får du inte det här rätt så är du inte frälst och evigt liv. Jag hittar ingenting i den här boken som tar upp det sanna evangeliet.

Sid 23; De flesta människorna har i missförstånd kallat söndagen för sabbaten.

Det är viktigt för Joo Cheol-Kim att vara den enda som verkligen förstår allting, får då kan de isolera alla. Jag och många med mig är helt medvetna om att sabbaten hålls på en lördag, (fredag kväll när solen går ner till lördag kväll när solen går ner). Men han försöker få det att verka som att han och deras församling är de enda som förstår detta. Vi är dock inte under den Mosaiska lagen så vi får välja när vi vilar.

Vi bör vila en dag i veckan då sabbatsvilan är instiftat för vår skull, men det är inget tvång för frälsningen.

Sid 25; För att bevilja oss evig vila i himlen, kommenderade Gud oss att komma ihåg sabbaten, genom att hålla den Helig.

Detta är ett bra exempel på hur JooCheol-Kim citerar bibeln, han tar en bit och lägger till till det. Han lägger också till sina kommentarer när han citerar bibeln, som om de är en del av vad bibeln faktiskt säger.

Sid 25; De som avvisa sabbaten kommer bli utsatta för Guds dom och de som falskt undervisar andra om att de inte behöver göra det, kommer aldrig undkomma helvetets bestraffning.

Ser du hur viktigt de säger att detta är.

Sid 33; Hur du identifierar en falsk lärare; Du känner igen dem för de håller inte sabbaten. Genom den bibliska profetian kan vi se att det goda vanhelgas bland dem som inte håller Sabbaten.

Anmärkning; Den här gruppen använder ordet profetia mer än någon annan grupp jag någonsin satt mig in i, (vilket är såna som mormoner, Jehovas vittnen, dock inte lika mycket NAR och TR) och de använder det lite hipp-som-haver. De kan ta vilken vers som helst och hävda att det är en profetia. De har även en tendens att tala till människor som om de är småbarn. Vilket ger dem en maktposition.

Hes 22:26 Prästerna där våldföra min lag och ohelga mina heliga ting; de göra ingen åtskillnad mellan heligt och oheligt och undervisa icke om skillnaden mellan rent och orent. De tillsluta sina ögon för mina sabbater, och så bliver jag ohelgad mitt ibland dem.

Joo Cheol-Kim använde denna versen som att om vi inte håller sabbaten så vanhelgar vi Herrens namn. Problemet med tolkningen är att Hesekiel vänder sig till Israels folk, närmare bestämt de som inte håller den Mosaiska lagen, vilket är det förbund som de ska leva efter. Men det är ju fler saker som Hesekiel tar upp, inte bara sabbaten.

Inte göra någon skillnad mellan heligt och oheligt, handlar om det levitiska prästerskapet. Hycklandet från Joo Cheol-Kims sida består i att han tar sabbaten och skippar resten. Men ska han hålla sabbaten så måste han också hålla allt det andra. Men så gör han om och om igen.

Det han lär sitt folk är att ta skrifterna och strimla sönder dem, ta ett ord eller en fras som de gillar och låta bli resten. Sitter du under denna undervisning så vet du inte hur du ska läsa skriften för att förstå den.

Apg 18:4 Och i synagogan höll han var sabbat samtal och övertygade både judar och greker.

Han använder detta för att hävda att vi måste hålla sabbaten.

Sid 35; Det finns inte en enda rad i bibeln som ger oss tillåtelse att ha gudstjänst på en söndag

Han inte ens vet vad sabbaten handlar om. Sabbaten handlar inte om att gå till kyrkan eller synagogan. Det handlar om att vila. Men för honom handlar det om att gå till kyrkan.

Rom 14:5 Den ene gör skillnad mellan dag och dag, den andre håller alla dagar för lika; var och en vare fullt viss i sitt sinne.

Välj vilken dag du vill är vad detta handlar om, men gör det till Herrens ära, oavsett vilken dag du väljer. Gör det inte till någon stor sak är den verkliga poängen här.

Kol 2:16-17 Låten därför ingen döma eder i fråga om mat och dryck eller angående högtid eller nymånad eller sabbat. Sådant är allenast en skuggbild av vad som skulle komma, men verkligheten själv finnes hos Kristus.

Låt ingen döma dig om du håller sabbaten eller inte eller om du håller en vilodag på någon annan dag eller inte. Du har den fria viljan.

3 Mos 23: Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen är vilosabbat, en dag för helig sammankomst; inget arbete skall ni då göra. Det är HERRENS sabbat, var ni än är bosatta.

Det fanns inga synagogor när detta skrevs. Traditionen att gå till synagogan lades till senare, och med det att läsa från den Hebreiska bibeln, läsa Torah = Lagen.1 Kapitlet är långt och alldeles i slutet av det kommer en lista över vad som gäller på sabbaten:

1. Se till att du går till kyrkan.

2. Se till att era barn är tysta i kyrkan, så ni inte vanhelgar sabbaten.

3. Se till att komma i tid. Om du ska på ett affärsmöte så är du ute i god tid före, och detsamma gäller när vi ska möta Gud.

Han jämför komma i tid till kyrkan med jungfrurna som inte hade olja i sina lampor, för de inte kom i tid.

Sån här vidrig obiblisk undervisning och dessa regler är nog för att sätta skräck även i mig, om jag nu skulle vara med i denna kyrka.

4. Håll kyrkan ren.

5. Le och var inte dyster. För på sabbaten är det inte tillåtet att vara dyster.

Det enda som han bryr sig om är hur den här kyrkan ser ut för omvärlden. Så om det kommer någon gäst så vill han att de ska se hur organiserade de är - genom att de kommer i tid - barnen är tysta - att kyrkan är ren - att de ler och inte är dystra – en låtsas bild över hur perfekta deras liv är – så folk ska dras till kyrkan.

6. Om du har problem så berätta det inte för någon, om det inte är en pastor.

Den tidiga kyrkan samlades ofta på lördag och söndag.

Apg 20:7 På första veckodagen var vi församlade till brödsbrytelse, och Paulus, som tänkte fara vidare dagen därefter, samtalade med bröderna. Och samtalet drog ut ända till midnattstiden

Joo Cheol-Kim säger; Detta handlar inte om en söndagsgudstjänst en gång i veckan, men om iakttagandet av en uppståndelsedag mellan det osyrade brödets högtid och pingstdagen.

Låt mig bara säga detta; Här visare han sina kort, när han försöker få det till att det hände en gång om året. De behövde inte samlas varje vecka men de gjorde det.

Här är också att de bröt bröd tillsammans. Hela biten med ”passover = judiska påsken” för dem är att det måste ske på en speciell dag, vilket förmodligen sker på en sabbat. Brödsbrytelse var någon man gjorde på påsken. Jag tar upp det här ifall någon från denna sekt snubblar över detta.

1 Kor 10:16 Välsignelsens kalk, över vilken vi uttala välsignelsen, är icke den en delaktighet av Kristi blod? Brödet, som vi bryta, är icke det en delaktighet av Kristi kropp?

Brödsbrytelsen hänvisar till påsken, d.v.s. att Jesus dog för oss.

1 Kor 11:23-29 Ty jag har från Herren undfått detta, som jag ock har meddelat eder: I den natt då Herren Jesus blev förrådd tog han ett bröd och tackade Gud och bröt det och sade: »Detta är min lekamen, som varder utgiven för eder. Gör detta till min åminnelse.» Sammalunda tog han ock kalken, efter måltiden, och sade: »Denna kalk är det nya förbundet, i mitt blod. Så ofta ni dricker den, så gör detta till min åminnelse.» Ty så ofta ni äter detta bröd och dricker kalken, förkunnar ni Herrens död, till dess att han kommer. Den som nu på ett ovärdigt sätt äter detta bröd eller dricker Herrens kalk, han försyndar sig på Herrens lekamen och blod. Pröve då människan sig själv, och ät så av brödet och drick av kalken. Ty den som äter och dricker, utan att göra åtskillnad mellan Herrens lekamen och annan spis, han äter och dricker en dom över sig.

Så de firade någon sorts av påminnelse om vad Jesus gjorde (troligtvis påsken) på första veckodagen söndagen.

1 Kor 16:1-3 Vad nu angår insamlingen till de heliga, så mån ni förfara på samma sätt som jag har förordnat för församlingarna i Galatien. Var och en av er må spara ihop vad han får tillfälle till, och på första dagen i var vecka må han lägga av detta hemma hos sig, så att insamlingen inte görs först vid min ankomst.

Sid 39; Går Joo Cheol-Kim emot detta. Detta visar oss att på den första så arbetade de på sin inkomst hellre än tillbad.

Så för honom att lägga undan pengar den dagen innebar att de arbetade. Detta antyder att de arbetade endast en dag i veckan, vilket är mycket skumt och villar mycket funderingar. Paulus å sin sida menar om ni vill hjälpa till i mitt arbete så samla ihop det i förväg och ge mig när jag kommer. Paulus vill inte komma och tigga pengar, det var inte sån han var.

Joo Choel-Kim fortsätter med strå-män som falskt anklagar hans kyrka. Boken är inte bara en teologibok, utan det är en argumentations-bok. Han argumenterar med alla kristna i världen. I den säger han; Här är min undervisning. Din undervisning är helt och hållet vilseledande. Ni är alla på väg till helvetet. Jag kommer gå emot era mothugg i boken också.

Låt mig ge ett exempel på en invändning som han ger svar på i boken.

Sid 47; En del människor säger, gå inte till någon kyrka som tillber på en lördag, det måste vara en kult. Alla sanna kyrkor tillber på söndagen.

Min fråga blir; Vem säger det? Personligen bryr jag mig inte om du går till kyrkan på en lördag eller söndag. De flesta kristna bryr sig nog inte heller. Vad som är kultiskt är att säga om du inte kommer till vår kyrka och tillber på ett bestämt sätt på lördagar så hamnar du i helvetet.

Han säger vidare att folk gillar inte hans kyrka för den är för liten.

Nej vi gillar inte din kyrka på grund av den falska lära som du undervisar.


Vi går vidare från sabbaten till julen. Han går hårt åt julen i boken. Låt mig stanna upp en liten stund och säga några saker om julen. Jag kommer inte försöka få dig att tycka om julen, eller fira den, det är inte poängen. Men låt mig säga det här;

Som en som undersöker och gör det stora arbete som det innebär för att försöka förstå sanningen bakom dessa saker. Det finns mer lögner som flyger runt på internet angående julen, än det finns före detta presidenter inom USA. Det är galet hur mycket felaktig information det finns tillgång till på internet.

Han hävdar att alla som firar julen firar en hednisk helgdag, tillber falska gudar, och utanför deras vetskap så är de lurade av Satan. I själva verket tillber de fienden och hedniska gudar.

Eget tillägg från mig som översätter. Tog vi en hednisk högtid för att fira jul? Ja det gjorde vi. Det var en annan högtid innan.

Han hävdar att den 25 dec är;

* solguden Baals festdag - Hoppsan du tillber av misstag fel Gud. Du försökte tillbe eller fira mig, men du hamnar i helvetet.

* solguden Nimrods födelsedag,

* den romerska festivalen av Saturnalia,

* vintersolståndets fest,

* Mithras festdag och

* romerska solgudens Sol Invictus födelsedag

Jag har en egen video om julen, men jag ska gå igenom lite snabbt om dessa;

* solguden Baals festdag – Nej Baal var inte en solgud och han hade inga fester högtider runt den 25 dec.

* solguden Nimrods födelsedag – Nej Nimrod var inte en Gud till att börja med, han var en riktig historisk person.

* den romerska festivalen av Saturnalia – Den högtiden pågick i flera dagar och slutade långt innan den 25 dec. Den började som en kortare högtid men blev längre med tiden.

* vintersolståndets fest – Det är den 21 dec, (22 i Sverige tror jag)

* Mithras festdag – Det finns många myter om denna högtid, men det är inte sant.

* romerska solgudens Sol Invictus födelsedag - Det finns viss sanning i detta, det är en riktig romersk högtid. Firandet av Jesu födelsedag pågick långt innan Sol Invictus hade en födelsedag. Mycket lång artikel;

https://www.biblicalarchaeology.org/d... Obs, på engelska

Ingen av oss firar Jesu födelsedag på hans exakta dag och inte heller bryr vi oss om det. I USA firar vi den 25, (här i Sverige den 24) i vissa församlingar i Östern firar de den 7 jan. Du kan fira en påminnelse om något som hänt när du vill.

Den första förteckningen över Sol Invictus firande på den 25 dec, finns i samma dokument som det som säger att kristna redan firade det på den dagen. Sol Invictus kom till hundratals år senare än Jesu firande den 25 dec. Det är mycket möjligt att idén kom från att Jesus firades på den dagen.

Jag vill försöka visa på Joo Cheol-Kims trovärdighet. Han gillar att citera människor som har auktoritet. När han talar om julen så använder han sig av flera stycken Koreanska nyhetstidningar från de senaste decennierna, vilka han citerar ifrån.

Låt oss anta att 25 dec var alla dessa hedniska saker. På den dagen går jag upp och jag och min fru bestämmer oss för att be; Tack Jesus vi vill bara komma tillsammans och tacka dig och komma ihåg dig för att du kom och tog våra synder på dig, och medans jag ber – tror du verkligen att Gud kommer hata mig, vägra lyssna på mina böner och sända mig till helvetet.

Folk behöver tänka igenom sånt här, innan de säger det. Du behöver inte fira julen, eller gilla den, men tänk efter först. Förlåt att jag är lite passionerad. I min video som jag gjorde om julen fick jag mer mothugg och mental miss-handel än jag fått på någonting annat som jag någonsin gjort.

Joo Cheol-Kim tar fördel av allt sånt här, för att få människor till sin kyrka. Så över till ”passover = judiska påsken” det sista stora som jag kommer ta upp i denna video. Sedan ska jag försöka ge er lite snabbfakta som jag tror ni kommer villa veta om dem.



Passover = Judiska påsken

De hävdar att de är den enda kyrka som firar påsken. Låt mig läsa ifrån;

Sid 135; Många hävdar att de tror på Gud och att de lever enligt bibelns undervisning. Men de känner inte till den centrala sanningen om bibeln. Sanningen om Gud som leder dem till evig frälsning och evigt liv.

En del av os skulle säkert instämma i detta. Men i hans huvud är den centrala sanningen och det första budordet judiska påsken. Inte vad den symboliserar, vilket är påsken, Jesus död och uppståndelse, till människornas förlåtelse (de som tror) så de kan få evigt liv. Han kallar det inte Eukarist utan ”Passover = Gå över” (judarna firade ju uttåget ur Egypten)

Han säger om vi missar detta, så kommer vi inte kunna bli frälsta.

Vad han menar är att du måste fira judiska påsken precis som de firar den. Detta fångade mitt intresse; Vad gör de som är så olikt alla andra kristna församlingar? Vad gör de som gör dem unika? Vad gör de som får dem att fördöma alla andra personer på planeten? För enligt dem så gör ingen annan detsamma som de gör.

Det du kommer få grepp om är att han kommer ersätta Jesus med passover. Jesus är inte det centrala utan passover är. Jesus är viktig på sätt och vis men du behöver göra passover på ett speciellt sätt. Han berättar inte vad de gör som är så speciellt, inte ens i boken. För att få reda på vad de gör behövde jag tala med före detta medlemmar.

Detta är för att hålla saker hemliga inom kulten. Så det är sorts hjärnkontroll, hjärntvätt.

Sid 145; Jesus sade till oss att hålla passover om vi vill ha evigt liv.

Men om du kan din bibel så vet du att Jesus sade inte detta. Om igen kommer konspirationsteorier igenom;

Passover var instiftat av Jesus.

Sant är att Jesus gav oss idén om brödsbrytelsen.

Joo Cheol-Kim hävdar att passover var förstörd i 1600 år. Så ingen har kunnat bli frälst i 1600 år och därför har alla hamnat i helvetet under den tiden.

Sid 149; Sanningen om passovers eviga liv vilket måste hållas till den sista dagen, var totalt förstörd av Satan i det Niceanska rådet 325 e.Kr.anska

Det finns en aldrig sinande flod av konspirations-nonsens som kommer ut ur hans förkunnelse. Det lönar sig att veta något om Niceanska rådet, rekommenderar att du läser på lite granna. ( Jag har lagt in länk till wikipedias sida om det). Men vi kan med säkerhet veta att de inte förstörde passover.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_konciliet_i_Nicaea

Låt mig dela lite äkta historia med dig. Jag talar om äkta historia, till skillnad från Joo Cheol-Kim som tar sitt från nyhetstidningar.

Så i den tidiga kyrkan brukade de bryta bröd ofta enligt apostlagärningarna. Men det började bli spänningar mellan judar och kristna. Ibland förföljde judar kristna och tvärt om. Detta ledde till slut till att man skilde på vilka dagar som judar kontra d kristna firade passover kontra påsken. Judarna firar på sitt sätt så de kan inte komma och säga att de har auktoritet över oss kristna.

Inte nödvändigtvis ett klokt beslut, men de kristna flyttade på sin dag. De förstörde inte passover, de bara flyttade på dagen. Annnledningen är att kalendrar är konstiga. Men de tar detta och säger att Ahn Sahng-Hong omstartade passover firandet.

Vad exakt gör de då? Det tog mig två månader att få tag i svaret på denna fråga. Inte en enda sak är annorlunda. De bryter bröd och kallar det för passover. De håller det dock på en speciell dag, men jag har inte lyckats få reda på vilken dag det är.

Men jag vet kyrkor som har brödsbrytelse varenda dag. (i Sverige oftast en gång i månaden, oftast den 1 söndagen) gav Jesus oss en specifik dag för brödsbrytelsen, vilket inte är samma sak som passover, med lamm och allt annat som hörde till.

1 Kor 11:23-29 Ty jag har från Herren undfått detta, som jag ock har meddelat eder: I den natt då Herren Jesus blev förrådd tog han ett bröd och tackade Gud och bröt det och sade: »Detta är min lekamen, som varder utgiven för eder. Gör detta till min åminnelse.» Sammalunda tog han ock kalken, efter måltiden, och sade: »Denna kalk är det nya förbundet, i mitt blod. Så ofta ni dricker den, så gör detta till min åminnelse.» Ty så ofta ni äter detta bröd och dricker kalken, förkunnar ni Herrens död, till dess att han kommer. Den som nu på ett ovärdigt sätt äter detta bröd eller dricker Herrens kalk, han försyndar sig på Herrens lekamen och blod. Pröve då människan sig själv, och ät så av brödet och drick av kalken. Ty den som äter och dricker, utan att göra åtskillnad mellan Herrens lekamen och annan spis, han äter och dricker en dom över sig.

När du gör det så gör det till att påminna er om mig och vad jag har gjort.

Joo Choel-Kim brukar lägga till att Guds dom gick förbi Israels barn och de förstfödda i Israel dog inte. Och om de inte håller passover så kommer de drabbas av plågorna och att domedagen kommer. Låt mig nu gå över till;



De tror att domens dag kommer, de är domedags kult. De förutsade att jorden skulle upphöra 2012, vilket den inte gjorde, och de ska ha satt ett nytt datum, vilket jag inte har hittat.

För att kontroller saker så tar de gamla böcker, tar bort dem, tar bort saker eller lägger till dem eller både och, i dessa böcker och trycker ut nya.

Sid 155; Joo Cheol-Kim säger; Dagen (domedagen) är nära och den närmar sig snabbt. En del tänker försöka fly till rymden via rymdskepp. Andra försöker gömma sig på botten av havet via ubåtar av kärnkraft, eller genom att bygga en städer under jorden. Vissa bygger en städer i under-jorden ifall en nöd-situation skulle uppstå.

Sid 156; Många städer har faktiskt byggt under-jordiska städer. Det har kommit ut rapporter om att hundratals under-jordiska städer har ställts i ordning runt Washington D.C.

Verkligen? Det är nyheter för mig.

Joo Cheol-Kim gillar att hävda att Guds församlings namn (egentligen ”World Mission Sociaty Church of God = WMSCG = VärldsMissionens SamhällsKyrka av Gud = VMSKG”) finns i bibeln.

- Gud älskar Guds församling – Jag skriver till Guds församling - Jesus har helgat Guds församling.

Det finns kanske 5-6 verser i bibeln som använder frasen Guds församling. Jag har hört honom använda detta i en predikan och så säger han;

Se detta är beviset för att vi är Guds församling.

Vet du hur många församlingar som använde !Guds församling” i sin titel.

I kapitel 4 i sin bok talar han om kätteri och vem den verkliga kättaren är, så han säger;

Tre saker som avslöjar en kättare, vilka är dömda till helvetet;

1. Sid 113; Den kyrka som inte håller passover på den specifika dag som vi gör det, är en kättare.

Det är fel och varje församling / kyrka håller redan brödsbrytelsen och det spelar ingen roll vilken dag det är på.

2. Sid 115; Den församling som firar Jesu födelsedag den 25 dec är en kättare

3. Sid 117; Den församling som tillber korset är en kättare.

För honom är till be korset det samma som att ens ha ett kors i din församling. Om korset i sig, eller någon annan symbol är idoldyrkan, hur kommer det sig då att templet var utsmyckat? Korset i sig självt är inte en idol.

Du kan tydligen tro vad du vill om Jesus. För ingenting är om något viktigt, utan om småsaker som han bestämt är viktiga.

Sättet som denna grupp försvarar sig själva är inte genom att argumentera om problem är; Vi är bra vi har drottningens belöning. Så de säger till sina medlemmar att gå och bli volontärer runt om i världen, sedan ber de regering / myndighet om att få en belöning för sina volontärers arbete.




Och även andra belöningar, för mer intresse se https://watv.org/award/

Jesus sade angående detta med belöningar;

Matt 6:1-4 »Tagen eder till vara för att öva eder rättfärdighet inför människorna, för att bliv sedda av dem; annars har ni ingen lön hos er Fader, som är i himmelen. Därför, när du ger en allmosa, så låt inte stöta i basun för dig, såsom skrymtarna gör i synagogorna och på gatorna, för att de skall bli prisade av människorna. Sannerligen säger jag er: De har fått ut sin lön. Nej, när du ger en allmosa, låt då din vänstra hand int få veta vad den högra gör så att din allmosa ges i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig.

Hur de blåser i trumpet för sig själva är ett bevis på att det är någonting som är fel på dem. Det är inte ett tecken på att de är bibliska och bra. Så sent som idag hörde jag en undervisning av Joo Cheol-Kim översatt till engelska som jag tror kan vara rätt så nytt för gruppen;

Vi är nu fallna änglar. Vi existerade förut i himlen och kom sedan ner.

Det blir mer och mer galet för varje minut som går.

Om du varit en del av den här gruppen och påverkad av dess undervisning, så vill jag ge dig lite hopp. Och detta är svårt för dig att höra. Först av allt, glöm bort allting som du hört av de i denna församling, försök inte ens leta efter om det fanns några sanningar i det.

Om de som du börjar lyssna på istället för detta behandlar dig som ett barn eller samma sorts sätt som Joo Cheol-Kim så var misstänksam. Det finns mycket bra undervisning därute, allt på min kanal är helt gratis och jag tar upp mängder med saker, men det finns även andra.

Lär dig läsa bibeln och fördjupa dig i den. Ta inte lätt på den biten. Och kom ihåg att du är inte ensam om att komma ur felaktigheter, för det finns fler som du från samma församling, liksom det finns många fler i andra falska läror. Är du verkligt genuin i ditt sökande efter Herren så kommer även Han att hjälpa dig. Men du behöver lita på Hans Ord, som finns i bibeln över människors ord.

De sista 10 minuterna spenderar han med att svara på frågor som kommer i chatten. Vilka jag inte tar med.

























































































Hallå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar