tisdag 12 juli 2022

Bethel Reddings nya leksak en DEKLARATIONSKLICKARE - KAN BLI DIN FÖR CA 100 KR.

Vi borde inte bli förvånade av vad de på Bethel Redding hittar på. Men en klickare som ska hjälpa oss att få vår tro att öka?  Det får mig att undra om de inte har något bättre för sig. För att inte tala om vilken sak som folk kommer slänga bort sina pengar på.

"Tänd hoppet ministeriets deklaration "klickare" (poängräknare) är ett kraftfullt och praktiskt verktyg för att hjälpa troende att förnya sina sinnen med sanning genom att hjälpa dem att beräkna antalet gånger de talar bibliskt baserade deklarationer. Bill Johnson har sagt att fysisk lydnad ger andlig befrielse. Många har funnit att den fysiska handlingen att klicka på en räknare medan man talar uttalanden dramatiskt ökar tron på den tro som talas. När du utökar det du talar med deklarationsklickaren kommer du att förvandla det du tror, vilket i slutändan kommer att förändra vad du upplever i livet. Rom 12:21 Börja förnya ditt sinne med dina ord av hopp idag och se ditt liv förvandlas.

Rom 12:21 Låt dig icke övervinnas av det onda, utan övervinn det onda med det goda."

Varför man lägger in den bibelversen är för mig obegripligt. Detta är ju inte av godo utan av ondo. Där människor hittar på saker för att stjäla folkets pengar, allt i Guds namn





"HUR MAN ANVÄNDER EN DEKLARATIONSKLICKARE:

Ge dig själv ett klick på din deklarationsklicker för varje sanningsförklaring du uttalar. Sätt upp ett personligt mål för hur många du vill säga om dagen. Här är några tips för att öka dina deklarationer:

1. Deklarera från en daglig deklarationslista. Steves bok "Declarations: Unlocking Your Future = Deklarationer: Lös upp din framtid" har deklarationslistor för många områden i livet. Du kan också skriva din egen lista eller använda Steve's dagliga deklarationer på ignitinghope.com/steves-declarations.


2. Genomför ett 30-dagars deklarationsexperiment. Se vad som händer med dina tankar, övertygelser, attityder och omständigheter genom att avsiktligt tala sanning i en månad i sträck. Vi föreslår att du talar minst 100 deklarationer över ditt liv om dagen i 30 dagar och använder din klicker för att hålla koll. Många har gjort detta och har skickat "Igniting Hope = Tänd hoppet" Ministriets otroliga vittnesmål.


3. Byt lögner mot Guds sanning. Nästa gång du kommer på att du tror på en lögn från fienden, fånga den och byt ut den mot sanning. Om du hör, "Jag är värdelös", förkunna avsiktligt sanningen istället, till exempel, "Jag är ett utvalt, avskilt, älskat Guds barn!" Ge sedan dina deklarationsklicker ett "klick".


4. Fokusera på specifika lögner. Ett sätt att få ut det mesta av din deklarationsklicker är att söka Herren för att identifiera specifika lögner du tror på på nyckelområden i livet som ekonomi, din framtid, identitet, relationer etc. och att förklara biblisk sanning tills ditt sinne förnyas i de områdena.

Lär dig mer på www.ignititinghope.com"



Om vi vill växa till i vår tro måste vi läsa bibeln och komma närmare Jesus. Problemet idag är att man inte vill behöva jobba och det är helt klart i dagens kultur roligare att klicka på en grej för varje sak som man säger som är sanning. Ett stort problem dock är ju att man inte vet vad sanningen säger i de flesta fall, för de som gör sånt här har aldrig fått lära sig hur man ska läsa bibeln för att förstå den.

Rom 12:2 Och skicken eder icke efter denna tidsålders väsende, utan förvandla er genom ert sinnes förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, vad som är gott och välbehagligt och fullkomligt. 

John 12:31 Nu går en dom över denna världen, nu skall denna världens furste utkastas.

2 Kor 4:4 Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud (Satan) så förblindat, att de inte ser det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet.

! Joh 2:15-16 Älska inte världen, ej heller vad som är i världen. Om någon älskar världen, så är Faderns kärlek inte i honom. Ty allt som är i världen, köttets begärelse och ögonens begärelse och högfärd över detta livets goda, det är icke av Fadern, utan av världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar